Würth sprintrally Vsetín: Review

Odložilík, Roman - Tureček, Martin
Odložilík, Roman - Tureček, Martin, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Tomáš Urban 26. října 2008 23:13
Sdílej:

Pěkná poslední podzimní soutěž. Dynamiku a dramatičnost dodalo soutěži, kde startovalo 104 posádek, typické podzimní počasí.

Chyběl pouze Josef Peták, který chyběl z pochopitelných důvodů.  Soutěž zaznamenala několik premiér. Do nových Renaultů Clio R3 usedli Černý a Štefan. Premiérově startoval s Fiatem Punto S2000 Milan Pantálek. Svá nová Subaru Impreza WRX Sti N14 přivezli Mikulaštík a Otto. Soutěž vycházela s osvědčeného schématu. Dvě zkoušky u Vsetína a jedna v okolí Kunčic pod Ondřejníkem. Jeden ostrý průjezd byl z důvodů “ vyšší moci“ zrušen a druhý po havárii, ale to té až dále. Hned několik jezdců mělo ještě šanci být celkově druhý a třetí v tabulce. Do této skupiny patřili Odložilík, Semerád a Sýkora. Nejrychleji absolvovali úvodní sekci čítající dvě rychlostní zkoušky bratři Odložilíkové. Nejrychlejší čas ale na první rychlostní zkoušce zajel Cserhalmi, i když dva kilometry po startu porazil balík slámy vymezující trať. Po další RZ odstoupil pro poruchu převodovky. Na dalších místech nebyli ti, kteří bojují o bronz v mistrovství. Překvapivě  byl druhý Orsák, rána v Košicích na něm nezanechala následky, a třetí byl Jelínek. Čtvrtý jel mistr světa v enduru Roman Michalík s Romanem Oravou. Sýkora byl šestý, Semerád až dvanáctý. Velmi dobře jel s novým Subaru WRX STI N14 domácí Silvestr Mikulaštík, byl devátý. V servisu po druhé RZ odstupuje Drotár s Octavií WRC pro technickou závadu. Nejspíše nefunkční diferenciály. Dvoukolky vedl Tlusťák se Škaloudem. Čtyři vteřiny za ním byl Minařík, dalším osm Dohnal. Další sekce začala kvůli kombinaci voleb a nespokojených občanů volným průjezdem Kunčické rychlostní zkoušky. Druhé průjezdy ranních zkoušek nejlépe zvládl Peugeot 207 S2000 bratrů Odložilíkových. Orsák se po defektu a následném výletu mimo trať na dvě a půl minuty, propadl pořadím. Druhý Jelínek a třetí Michalík. Semerád se posunul na místo šesté, naopak Sýkora klesl na patnácté. Dvoukolky stále vedl Tlusťák. Deset vteřin za sebou měl Minaříka a Dohnal byl za Minaříkem jen čtyři vteřiny. Třetí sekce se už jela na třech plánovaných rychlostních zkouškách. Na Kunčické rychlostní zkoušce byl nejrychlejší opět Odložilík. Třetím časem se blýsknul Semerád, pátý byl Mikulaštík. Projelo patnáct aut a velmi rychle jel Pantálek, který zde ale ve sjezdu do cíle havaroval a notně pošramotil karoserii půjčeného Fiatu Punto S2000. Na rovině se mi auto dostalo do smyku a o lípu urazil přední kolo a o další lípu provedl kolostřešní kombinaci. Vůz zablokoval trať a rychlostí zkouška musela být dále zrušena. Na přidělování časů doplatil Michalík když po sedmém testu klesnul na místo páté. Naopak na místo třetí se probil Semerád. Čtvrtý byl Tlusťák. I tato zkouška byla po havárii Křížka, který obouchal svou Hondu Civic Type R o stromy, zrušena. Posádky vyvázly nezraněny. V cíli se radoval z vítězství bratři Odložilíkové, kteří si vítězstvím zajistili sprinterské celkové stříbro. Druhý skončil rychlý Jan Jelínek se ztrátou půl minuty a tří vteřin. Třetí místo v soutěži i v tabulce patří Josefu Semerádovi s Romanem Niemetzem. Ten byl další půlminutu zpět. Na přidělování časů doplatil velmi rychlý Michalík, zbylo na něj až čtvrté místo. Velmi sledovaný byl souboj o áčkový titul. O ten bojovali Minařík a Dohnal. Druhý jmenovaný vyrážel do třetí sekce obtěžkán penalizací a celkově ztrátu patnácti vteřin na Minaříka nešlo stáhnout. Nakonec byla ztráta v cíli devět vteřin ve prospěch Minaříka, který tak získal titul. Pořadí v cíli bylo Tlusťák, Minařík, Dohnal, stejné pořadí bylo i ve třídě A6. Dvoulitrová áčka opanoval Jan Černý s Cliem R3. Na druhého Štefana najel 45 vteřin. Ve třídě A5 vyhrál Tomáš Grega s Jiřím Ježkem. Tuhý boj se odehrával o místo druhé. Z toho se nakonec radoval Jiří Hladík s Marcelou Dolečkovou. Třetí místo pak zbylo jen o 3,3 vteřiny na Lumíra Galiu s Otou Hlouškem. Ve třídě D9  byl velký boj mezi Řeháčkem, Králem a Pavlem Urbanem. Takové pořadí bylo po první sekci. Po druhé sekci se Král s Urbanem prohodili, aby v cíli zvítězil Řeháček. Druhé místo patřilo po zásluze Pavlu Urbanovi s Lenkou Marešovou se ztrátou 17,5 vteřiny. Třetí byl Král. V nejslabších enkách byl díky neúčasti Michala Kravce ve Vsetíně předčasně po zásluze korunován mistrem Jakub Urban s Jiřím Švecem. Oba se chtěli pěkně svézt, ale na první rychlostní zkoušce je zradila poloosa jejich VW Polo. Třídu tedy vyhrál Vladyka před Ušelou. Třídu N2 vyhrál velmi těsně Tomáš Marek. Druhý o 1,8 vteřiny skončil Jan Jakubec. Třetí dojel o 2,2 Jaromír Pešl. Třída N3 se stala kořistí Romana Stromšíka s Petrem Měrkou a jejich pěknou Astrou OPC. Velký boj byl o druhé místo. To nakonec získal Jiří Ševeček, další vteřinu zpět byl Martin Kašík. Dalších pět vteřin zpět byl autokrosař Tomáš Kotek navigovaný velezkušeným Janem Krečmanem. Mojmír Máder se Standou Orlem skončili sedmí. Soutěž dokončilo šedesát posádek. Nyní už následuje volný závod v podobě Pražského rallysprintu na Mikuláše.
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).