Náš fotograf Martin Trdla vyrazil na soutěž německého mistrovství - Lausitz Rally, která se jela uplynulý víkend v bývalém východním Německu nedaleko města Görlitz, tedy nedaleko hranic s Českou republikou.
Na startu bylo padesát posádek, které doplnili účastníci německého poháru. Celá soutěž se jela na šotolinovém povrchu. Ze známých jmen zde startovali Kuipersové s identickými Focusy WRC 06. Se stejným vozem jei i Erick Wevers. Nechyběly dvě Octavie WRC se Stölzlem a Zeltnerem za volantem. S Peugeotem 207 S2008 jel Lezsek Kuzaj.
S Porsche 911 jel Kahle. Překvapením byl Maďar Erik Korda se Subaru Impreza WRC. Dále zde startovala německá špička jako je Wallenwein, Gassner. Nechyběli ani čeští zástupci jako jsou Jiří Tošovský, Radek Mifka a zkušenosti se šotolinou vyjel získávat i mladý Martin Semerád (pro poruchu motoru nedokončil).
Celkově zvítězila posádka Kuipers D. - Hagman K s Focusem WRC. Deset vteřin za nimi byl Peter Corazza se starším Mitsubishi. Třetí místo si odvezl Wallenwein se Subaru WRX STi.
Velmi dobré sedmé místo si odvezl Michal Riečica se SUbaru Impreza WRX STI. Z našich skončil Mifka jedenáctý.
Jiří Tošovský s Petrem Grossem a Mitsubishi Lancerem deváté evoluce zvítězili v německém poháru. Jaroslav Mikulenka dojel sedmý s osmou evolucí Lanceru. Dvanáctý dojel Karel Macek s Alešem Pilným a jejich Toyotou Corolla WRC. Tomáš Klokočník byl se svým žigulíkem na místě třicátém šestém.Jan Halala se Štěpánem Daliborem a Focusem ST do cíle nedojeli.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?