Náš fotograf Martin Trdla vyrazil na soutěž německého mistrovství - Lausitz Rally, která se jela uplynulý víkend v bývalém východním Německu nedaleko města Görlitz, tedy nedaleko hranic s Českou republikou.
Na startu bylo padesát posádek, které doplnili účastníci německého poháru. Celá soutěž se jela na šotolinovém povrchu. Ze známých jmen zde startovali Kuipersové s identickými Focusy WRC 06. Se stejným vozem jei i Erick Wevers. Nechyběly dvě Octavie WRC se Stölzlem a Zeltnerem za volantem. S Peugeotem 207 S2008 jel Lezsek Kuzaj.
S Porsche 911 jel Kahle. Překvapením byl Maďar Erik Korda se Subaru Impreza WRC. Dále zde startovala německá špička jako je Wallenwein, Gassner. Nechyběli ani čeští zástupci jako jsou Jiří Tošovský, Radek Mifka a zkušenosti se šotolinou vyjel získávat i mladý Martin Semerád (pro poruchu motoru nedokončil).
Celkově zvítězila posádka Kuipers D. - Hagman K s Focusem WRC. Deset vteřin za nimi byl Peter Corazza se starším Mitsubishi. Třetí místo si odvezl Wallenwein se Subaru WRX STi.
Velmi dobré sedmé místo si odvezl Michal Riečica se SUbaru Impreza WRX STI. Z našich skončil Mifka jedenáctý.
Jiří Tošovský s Petrem Grossem a Mitsubishi Lancerem deváté evoluce zvítězili v německém poháru. Jaroslav Mikulenka dojel sedmý s osmou evolucí Lanceru. Dvanáctý dojel Karel Macek s Alešem Pilným a jejich Toyotou Corolla WRC. Tomáš Klokočník byl se svým žigulíkem na místě třicátém šestém.Jan Halala se Štěpánem Daliborem a Focusem ST do cíle nedojeli.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?