VÝSLEDKY PO I.ETAPĚ:Sebastien Loeb na Citroenu nadále vévodí rally Korsika. Před druhým Hirvonenem na továrním fordu má už k dobru více než půl minuty.
Druhý jezdec v pořadí Mikko Hirvonen, sice jede na své maximum, ale Loebovi prostě nestačí. Třetí je týmový kolega Hirvonena Duval.Petter Solberg je čtvrtý, když porazil Latvalu a Atkinsona. Je mezi nimi vteřina, vteřina a půl. Sedmý je Garedemeister se Suzuki. Na osmé místo se vyhoupů mladý Mikkelsen, když předjel Tirabassiho se třetím továrním Subaru. Desáté místo si vybojoval Aava. Dokázal předstihnout Rautenbacha a Anderssona. Třináctý je Ostberg.
Velké problémy měl Henning Solberg, který na šesté rychlostní zkoušce měnil kolo po defektu a vůz jim spadl z heveru. Než vůz dokázali uvést do provozuschopného stavu uběhlo mnoho času. Solberg spadl až na místo pětadvacáté.
JWRC
Vedení ztratili po defektu Prokop s Tománkem. Ve vedení je Campana, Prokop je druhý se ztrátou 9,5 vteřiny. Třetí je Bettega a Ogier je čtvrtý.
V soutěži neporkačuje Mölder, který odstoupil na přejezdu k RZ 6 pro technické problémy.
Česká účast
Ta nabrala výrazné trhliny, když se na první rychlostní zkoušce porouchal motor Subaru Tomaštíka s Vrečkou. V soutěži nepokračuje ani Tlusťák se Škaloudem, kterým se na jejich Citroenu C2 S1600 pokazil alternátor. Jesli oba nastoupí do zítřejší etapy se zatím neví. U Tlusťáka je to pravděpodobné.
Výsledky v časech po RZ 6 (I.etapě)
1. LOEB S. / ELENA D. CITROËN C4 WRC A8 01:09:24.3 2. HIRVONEN M. / LEHTINEN J.FORD Focus RS WRC 07 A8 +32.3 3. DUVAL F. / PIVATO P.FORD Focus RS WRC 07 A8 +34.0 4. SOLBERG P. / MILLS P. SUBARU Impreza WRC 08 A8 +1:11.5 5. LATVALA J. - M. / ANTTILA M.FORD Focus RS WRC 07 A8 +1:12.7 6. ATKINSON Ch. / PREVOT S.SUBARU Impreza WRC 08 A8 +1:15.4 7. GARDEMEISTER T. / TUOMINEN T.SUZUKI SX4 A8 +3:16.0 8. MIKKELSEN A. / FLOENNE O.FORD Focus RS WRC A8 +3:18.5 9. TIRABASSI B. / GORDON F.SUBARU Impreza WRC 08 A8 +3:21.4 10.AAVA U. / SIKK K.CITROËN C4 WRC A8 +3:23.0
11.RAUTENBACH C. / SENIOR D.CITROËN C4 WRC A8 +3:24.5 12.ANDERSSON P.-G. / ANDERSSON J.SUZUKI SX4 A8 +3:26.5 13.ÖSTBERG M. / UNNERUD O.-K.SUBARU Impreza WRC A8 +3:43.7 14.WILSON M. / MARTIN S.FORD Focus RS WRC 07 A8 +3:54.6 15.AL QASSIMI K. / ORR M.FORD Focus RS WRC A8 +5:15.5 16.CLARK B. / NAGLE P.FORD Focus RS WRC A8 +5:42.9 17.JONES G. / JENKINS C.SUBARU Impreza WRC A8 +6:21.5 18.FIORI G. / FERRERO J.-J.RENAULT Clio S1600 A6 +6:51.7 19.CAMPANA P. / TEISSIER S.RENAULT Clio R3 A7 J +6:59.4 20.PROKOP M. / TOMÁNEK J.CITROËN C2 S1600 A6 J +7:08.5 21.BETTEGA A. / SCATTOLIN S. RENAULT Clio R3 A7 J +7:13.1
24.OGIER S. / INGRASSIA J.CITROËN C2 S1600 A6 +7:31.1 25.SOLBERG H. / MENKERUD C.FORD Focus RS WRC A8 +7:42.7
Komentáře jezdců po RZ 6
CAMPANA P. - TEISSIER S. "Je to dobré, máme dobrou pozici a vedeme."
NIEGEL F. - KACHEL A. "Byl to moc dobrý den, poslední dvě zkoušky se mi moc líbily. Zítra pojedeme naplno."
SANDELL P. - AXELSSON E. "Zlepšujeme se s každou zkouškou, ale i nadále mám radši šotolinu."
BETTEGA A. - SCATTOLIN S. "Zkoušky se mi moc líbí, zítra zase pojedeme naplno."
PROKOP M. - TOMÁNEK J. Měl defekt. "Ztratili jsme vedení, zítra ale zase pojedeme naplno."
BURKART A. - KOELBACH M. "Nemáme problém, snaříme se jet tak, abychom udrželi druhé místo v šampionátu."
OGIER S. - INGRASSIA J. "Držíme se našeho cíle jet v klidu, vše je v pořádku."
TIRABASSI B. - GORDON F. "Dneska jsme bojovali s nastavením auta, bylo těžké s tím jet."
MIKKELSEN A. - FLOENNE O. "Dneska jsme nezačali nejlíp, ale pak se to už jen zlepšovalo. Těším se na zítra."
ÖSTBERG M. - UNNERUD O.-K. "Učíme se, ale jde to dobrým směrem. Je těžké jet na těchto cestách."
ANDERSSON P.-G. - ANDERSSON J. "Dnes to pro nás nebylo nejlehčí, snad to zítra půjde líp."
AAVA U. - SIKK K. "Byl to těžký den. Ráno jsme měli problémy s autem, ale teď už je to lepší."
GARDEMEISTER T. - TUOMINEN T. "Je to velice těžké, ještě je toho hodně před námi."
RAUTENBACH C. - SENIOR D. "Některé partie zkoušek byly dobré, jiné ne. Ale jsem spokojený."
SOLBERG H. - MENKERUD C. "Měnili jsme kolo, bohužel nám auto spadlo z heveru."
WILSON M. - MARTIN S. "Našli jsme dobrý rytmus, doufám, že nám to vydrží."
DUVAL F. - PIVATO P. "Moc se nám nepovedly ranní vložky, ale později se to zlepšilo. Doufám, že zítra pojedeme rychleji."
SOLBERG P. - MILLS P. "Byl to dobrý den, všechno se zlepšuje."
LATVALA J. - M. - ANTTILA M. "Poslední zkouška docela šla. Máme velice zajímavý souboj s Chrisem a Petterem."
ATKINSON Ch. - PREVOT S. "Byl to celkem dobrý den, těsně bojujeme s dalšími soupeři."
HIRVONEN M. - LEHTINEN J."Byl to dobrý den. Jsem spokojený s autem, snažil jsem se tlačit, ale na Seba to nestačilo."
LOEB S. - ELENA D. "Další bezproblémový den. Neměli jsme žádné potíže a mohli jsme jet zcela naplno."
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.