V době, kdy zraky rallyových fanoušků vzhlíželi do Německa kroužila v okolí Prachatic kompletní česká rallysprintová špička. V nepříjemném, spíše podzimním počasí přijela pro další body do průběžného hodnocení i královéhradecká posádka Alert Rally Teamu, Karel Pohner navigovaný Honzou Husákem.
Soutěžním náčiním byla jako tradičně černá Honda Civic Type-R třídy A/7, která před závodem prodělal i pár zásadních změn. Před soutěží se na voze měnili brzdové destičky a kotouče, ale bohužel až v Prachaticích se přišlo na to, že vůz nebrzdí tak jak by měl. „Zadek“ vozu byl natolik přebržděný, že se dalo brždění srovnat s taháním za ruční brzdu, což bylo zejména na úzkých mokrých cestách katastrofální. V předvečer závodu se celý tým snažil za vytrvalého deště tento problém odstranit, bohužel neúspěšně.
Po třech hodinách spánku se šlo závodit. Karel s Honzou jen silou vůle brzdili rozevlátou Hondu na úzkých cestách před nájezdy do zatáček. Že vše není optimální, naznačoval i čas z první zkoušky. Až čtvrté místo ve své třídě a ztráta sedmnácti sekund na vedoucího Přemka Šebestu byl začátek nevydařeného závodu.
V druhé sekci byl problém již odstraněn, ale ztráta byla natolik velká, že se posádka černé Hondy již boje o přední pozice nezúčastnila. O vítězství v tuto chvíli bojoval pouze Jan Černý s Přemkem Šebestou, který ovšem po šesté zkoušce odstoupil a tak trochu daroval vítězství mladému Černému.
„Od začátku bylo zřejmé, že jakýkoliv pokus o stažení naší ztráty by byl marný a představoval by zbytečné riziko. Celkové vedení ve třídě A do 2000 ccm budeme muset obhajovat dál,“ komentuje Karel Pohner, který se v cíli musel spokojit se třetím místem ve své třídě. Královéhradecká dvojice si tedy poprvé za dvě uplynulé sezony neodváží z rallysprintového podniku pohár za vítězství ve své třídě. Záludnost mokrého asfaltu si nakonec na vlastní střeše vyzkoušeli i Stejskal s Trnkou, kteří startovali s Cliem. Na sedmou soutěž sezony se jezdci přesunou do Pačejova.
Výsledky – Rally Prachatice 2008: Absolutně - 18. místo Ve skupině A – 6. místo Ve třídě A/7 – 3. místo
TZ/ Michael Daněk
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?