PORTRÉT JEZDCE; Dnes představuji neméně známého jezdce Itala Giandomenica Bassa.
Tento temperamentní Ital se narodil 15. září 1973. Debutoval v místní italské soutěži v roce 1994. Víceméně paběrkoval a jezdil pro zábavu.
Hlavní závodění začal ale až v roce 1998, když s Fiatem Seicento startoval ve třídě A5 na Rally San Remo, se spolujezdcem Flaviem Cuglielminim ale cíl nespatřili. Tento spolujezdec s Bassem spolupracoval až do roku 2001.
V roce 1999 startovali v Monte Carlu se stejným vozem a povedlo se jim vyhrát svou třídu A5. Také zaznamenali tři vítězství ve třídě v italském šampionátu.
V roce 2000 jezdí pouze vybrané soutěže mistrovství Itálie, kde se jim snovým vozem Fiat Punto Kit Car moc nedaří. V roce 2001 jedou i v Katalánsku, kde jsou šestnáctí absolutně a druzí v JWRC i ve třídě A6 . Dále se jim nedaří, nedojíždějí ani Finsko ani Řecko a ani San Remo. Celkově končí v JWRC na pátém místě s deseti body.V italském mistrovství jim patří čtvrtá příčka v hodnocení dvoukolek, i nižším italském mistrovství získávají titul mezi dvoukolkami.
Rok 2002 má Basso nového spolujezdce Luigi Pirolla. Spolu začali odstoupením v Monte Carlu. V Katalánsku jsou třetí ve třídě a jedenadvacátí absolutně. Dále nedojeli Akropolis a devátí ve třídě jsou v Německu. Třetí jsou v San Remu a čtvrtí v Anglii. Italské mistrovství letos vynechávají, jedou pouze jednu soutěž s Marisou Marlin, ale nedojíždějí. Celkově jsou čtvrtí v JWRC.
Rok 2003 zcela vynechávají svět. V domácím mistrovství střídá dva spolujezdce Flavia a Marisu. Celkově z toho je 11 místo v Evropském šampionátu, třetí místo v italském šampionátu vozů S1600, a celkově druhé místo v italském šampionátu.
V roce 2004 s Dottou startují pouze v Katalánsku a jsou druzí ve třídě. V Evropě jsou celkově jedenáctí, v italském šotolinovém mistrovství jsou první v kategorii S1600, v asfaltovém mistrovství jsou druzí ve stejné kategorii. Celkově mezi jezdci jsou v italském asfaltovém šampionátu čtvrtí.
Rok 2005 je tahem na Evropu. Začínají šestým místem na Rally 1000 Miglia, po technických probléme 15. místo na Rajdu Polskim, nedojetá Pres a opět technické problémy na Madeiře (25. místo). Druhé místo na Barum Rally a Fiat Rally. Vítězství na EKO rally a druhé místo v Antibes. Celkově tedy druhé místo v kategorií jezdců v Mistrovství Evropy.
Rok 2006 je ve znamení nového vozu Fiat Grande Punto Abarth S2000. Startují na světovém Turecku, ale v psím počasí urážejí kolo na RZ 9. První soutěž ME nedojedou pro technický problém, 1000 Miglia. Vítězí na Fiat Rally,Ypres, Bulharsku a na Madeiře, na Rajdu Polskim jsou čtvrtí. Celkově se pro rok 2006 stávají mistry Evropy.
Rok 2007 startují v IRC se stejným vozem. Vyhrál na Madeiře a druhý byl v San Remu. Celkově to stačilo na páté místo v IRC 2007. Letošní sezónu se mu zatím náramně daří jede v továrním týmu Fiatu spolu s Finem Alenem. Sice odstoupení v Turecku, ale čtvrté místo v Portugalsku, šestý na Ypres, čtvrtý v Rusku a druhý na Madeiře. Celkově zatím třetí místo. Může být horkým kandidátem na první tři jezdce při letošní Barum Rally.
Dalším jezdcem bude Fredy Loix.
FOTO:www.giandomenicobasso.it
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?