Obhájci loňského titulu ve třídě A/7 Karel Pohner a Honza Husák se rozhodli relaxovat při sekání trávy svým traktůrkem a bavením diváků při královehradecké Rallyshow a vynechali Rallysprint Kopná. Po dvouměsíční pauze, která uplynula od Tišnovské rally opět Karel s Honzou vítězně dokončili Pelhřimov
Karel Pohner se na start Pelhřimovské soutěže těšil. Škoda, že start tentokrát vynechali pravidelní účastníci třídy A7. V Pelhřimově své časy porovnával s Honzou Černým navigovaným Pavlem Kohoutem a Václavem Stejskalem, vedle kterého usedá Daniel Trnka.
I přes vítězství své třídy soutěž královéhradecké posádce černé Hondy Civic Type-R příliš nesedla. „Zkoušky, časové rozvržení soutěže ani počasí nebylo to pravé ořechové. Především jsme však nebyli spokojeni sami se sebou. Celá řada drobných chyb a nesrovnalostí před a v průběhu závodu přispěla ke zbytečné nervozitě i několika „krizovkám“ v průběhu jízdy,“ říká Karel Pohner.
Zásadní chybou byla jízda na „mokrých“ gumách. „Media“ jsme neměli a tak jsme mokré Matadory trápili na horkém asfaltu. Na druhou stranu, jízda dveřmi napřed byla poměrně zábavná až na dva okamžiky, kdy se nám ty dveře vzdálili až příliš daleko od silnice,“ hodnotí již s úsměvem pilot.
Této situace zkušeně využil nový soupeř posádky Pohner - Husák, Honza Černý. Po druhém testu se v čele usadil s více jak devítisekundovým náskokem. Strategií východočeské posádky bylo neztratit více než dvacet sekund, aby mohli na suchých gumách provést reparát. Reparát byl však podstatně jednodušší, než se čekalo. Honzu Černého a Pavla Kohouta zradil Peugeot 206 RC a po třiadvacetisekundové ztrátě na třetím měřeném úseku se rozhodli ze závodu odstoupit.
V tuto chvíli již nebylo kam spěchat. „Ve druhém kole jsme byli tak nadšeni ze suchých pneumatik, že jsme divákům stačili předvést jedny výstavní hodiny,“ opět komentuje vítěz. Zklidnění vlastně přišlo až na posledních dvou testech, kde zajeli velmi solidní čtvrtá místa mezi „áčky.“ Z plného bodového přídělu panuje v Alert Rally Teamu oprávněná radost.
Výsledky – Cebia Rallye Pelhřimov: Absolutně - 27. místo Ve skupině A – 6. místo Ve třídě A/7 – 1. místo
TZ/Michael Daněk Foto: Jakub Pešek
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?