Obhájci loňského titulu ve třídě A/7 Karel Pohner a Honza Husák se rozhodli relaxovat při sekání trávy svým traktůrkem a bavením diváků při královehradecké Rallyshow a vynechali Rallysprint Kopná. Po dvouměsíční pauze, která uplynula od Tišnovské rally opět Karel s Honzou vítězně dokončili Pelhřimov
Karel Pohner se na start Pelhřimovské soutěže těšil. Škoda, že start tentokrát vynechali pravidelní účastníci třídy A7. V Pelhřimově své časy porovnával s Honzou Černým navigovaným Pavlem Kohoutem a Václavem Stejskalem, vedle kterého usedá Daniel Trnka.
I přes vítězství své třídy soutěž královéhradecké posádce černé Hondy Civic Type-R příliš nesedla. „Zkoušky, časové rozvržení soutěže ani počasí nebylo to pravé ořechové. Především jsme však nebyli spokojeni sami se sebou. Celá řada drobných chyb a nesrovnalostí před a v průběhu závodu přispěla ke zbytečné nervozitě i několika „krizovkám“ v průběhu jízdy,“ říká Karel Pohner.
Zásadní chybou byla jízda na „mokrých“ gumách. „Media“ jsme neměli a tak jsme mokré Matadory trápili na horkém asfaltu. Na druhou stranu, jízda dveřmi napřed byla poměrně zábavná až na dva okamžiky, kdy se nám ty dveře vzdálili až příliš daleko od silnice,“ hodnotí již s úsměvem pilot.
Této situace zkušeně využil nový soupeř posádky Pohner - Husák, Honza Černý. Po druhém testu se v čele usadil s více jak devítisekundovým náskokem. Strategií východočeské posádky bylo neztratit více než dvacet sekund, aby mohli na suchých gumách provést reparát. Reparát byl však podstatně jednodušší, než se čekalo. Honzu Černého a Pavla Kohouta zradil Peugeot 206 RC a po třiadvacetisekundové ztrátě na třetím měřeném úseku se rozhodli ze závodu odstoupit.
V tuto chvíli již nebylo kam spěchat. „Ve druhém kole jsme byli tak nadšeni ze suchých pneumatik, že jsme divákům stačili předvést jedny výstavní hodiny,“ opět komentuje vítěz. Zklidnění vlastně přišlo až na posledních dvou testech, kde zajeli velmi solidní čtvrtá místa mezi „áčky.“ Z plného bodového přídělu panuje v Alert Rally Teamu oprávněná radost.
Výsledky – Cebia Rallye Pelhřimov: Absolutně - 27. místo Ve skupině A – 6. místo Ve třídě A/7 – 1. místo
TZ/Michael Daněk Foto: Jakub Pešek
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.