Takovou hru si zahrál osud s posádkou týmu ROTO Plzeň v Pelhřimově. Nakonec zůstalo při sudé. Do Pelhřimova odjížděla posádka Jan Šlehofer – Renáta Mourková s vozem Fiat Punto S1600 i celý tým v improvizovaných podmínkách. Nemohl jet stálý spolujezdec Zbyněk Soběhart ani šéfmechanik Luděk Svoboda.
„Šlehofer je talent, je mladý potřebuje jezdit a jezdit. Proto jsem chtěl, aby se svezl před barumkou i v Pelhřimově. Každý kilometr je pro něj přínosem.“
Začíná se lichou zkouškou s číslem 1. Šlehofer s Mourkovou tu zajíždějí devátý čas absolutně, ve skupině A nejrychlejší. Jenže po liché následuje sudá RZ číslo 2 a s ní první potíže. Na jednom místě ve vsi se ukázalo, že posádka špatně natrénovala průjezd vsí a zahnula do nesprávné uličky. Šlehofer v nastalém zmatku pokračoval ještě několik set metrů, pak se otočil a navedl vůz na správnou trať.
Přes obrovské zdržení to ve stopce znamenalo jen 25 vteřin ztráty na nejrychlejšího ve skupině Minaříka se Škodou Fabia Kit Car.
Lichá trojka přinesla opět uspokojení v podobě nejrychlejšího času ve skupině i třídě a devátého místa absolutně. V tu dobu to vypadalo, tým ROTO Plzeň ještě může ztrátu stáhnout, do konce zbývalo šest vložek a tři až čtyři vteřiny na každé z nich by stačilo.
Bohužel po liché se vrací sudá a s ní čtvrtá a pro posádku poslední rychlostní zkouška. Podle mezičasů jela opět skvěle i v absolutním pořadí, ale doslova pár set metrů před cílem, ve velmi rychlé pasáži, přišla osudná levá. Vnitřek zatáčky byl už hluboce vyjetý, hrana jámy a asfaltu zachytila ližinu pod motorem, nazdvihla přední kola a neřiditelné auto se po průjezdu několika slabšími stromky zastavilo o ten úplně poslední.
Vůz zůstal stát s vylomeným pravým předním kolem částečně přes cestu, ale rychle se ho podařilo s pomocí přihlížejících strčit z malého svahu vlevo pod cestou.
Posádka i další členové týmu, kteří sem mezitím od cíle došli, sledovali, jak se s většími či menšími potížemi vyrovnávají se zatáčkou další. Až do chvíle, kdy přijeli Robert Čaloun a Jiří Skořepa ve žlutém Fordu Escort Cosworth. Ti v plné rychlosti trefili ten nejsilnější strom v tečně, vůz se vysoko zdvihl, přeletěl cestu a dopadl na louku vlevo pod cestou těsně vedle poškozeného fiatu. Naštěstí už škody nezvětšil.
„Byla to moje chyba. Tu zatáčku jsem prostě podcenil a správně neodhadl, že potáhneme břicho po zemi. Měli jsme to napsané správně a přesně jsem věděl, do čeho jedu. Jenže následek byl jiný než očekávání,“ komentuje osudný okamžik sám jezdec.
„Jednou ta rána přijít musela, při tom tempu, jakým dnes Šlehofer jede, se toho vyvarovat nedá. Bohužel se tak stalo v nevhodnou dobu, teď následují podniky jeden za druhým,“ zhodnotil situaci vedoucí týmu Petr Svoboda.
Za poznámku určitě stojí, že na RZ 1 v obci Libkova Voda měřila policie radarem rychlost jednotlivých posádek při průjezdu vsí. Nejrychleji tudy projel Drotár se Škodou Octavií WRC, kterému naměřili 142 km/h, druhou největší rychlost zjistili u plzeňského fiatu. Šlehoferovi naměřili 139 km/h, všechny ostatní posádky nepřesáhly rychlost 132 km/h.
Po nehodě odjeli oba členové posádky do pelhřimovské nemocnice, kde po vyšetření konstatovali jen zhmožděniny. Odnesl to jeden loket, jedno koleno, jeden kotník a dva krky. Vše jen v takové míře, která ani jednomu nezabránila v pondělním nástupu do práce.
Vůz ještě v neděli – i za asistence Jana Šlehofera –v Plzni rozebrali a pustili se do opravy. Na Barum Rally musí být všechno zase v nejlepším pořádku.
Popis fotografií: 1. Jan Šlehofer na Trati; 2.Díra na trati, 3. Osudné slabé stromky, silnější strom trefil Čaloun s Fordem
TZ/ Roto Plzeň/ Vladimír Dolejš
Foto: ROTO Plzeň
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?