Josef Peták s Alenou Benešovou se stali vítězi sprintrally v Pelhřimově.
Druhé místo obsadil Jaroslav Orsák. Na Petáka ztratil 11,5 vteřiny. Výborné třetí místo vybojoval Jan Sýkora s půvabnou spolujezdkyní Martinou Škardovou. Ti ztratili na Petáka 13,7 vteřiny. Čtvrté místo Fabia WRC Trněného, pátý stálice ze Slovenska I.or Drotár
Skupinu A opanoval po technických problémech Minaříka Jan Dohnal s Cliem S1600. Na druhého Kneifela najel přes minutu.
Dvoulitrová enka vyhrál Roubíček s Renaultem Clio Sport. Enkové šestnáctistovky vyhrál Jakub Brázda. Druhý Jan Jinderle ztratil 18,7 vteřiny, když třetího Jana Henzla předjel v poslední rychlostní zkoušce o 2 desetiny vteřiny, Henzl ztrail 18,9 vteřiny.
Vítězství v nejslabší třídě, po havári Ušely v RZ3 a odstoupení Urbana na převodovku, spadlo do klína Michalu Kravcovi.
MČR hitos¨torických vozidel vyhrál Lubomír Tenk s BMW M3, Druhé místo patří Dominku Tenklovi s Opelem Kadett Coupe,třetí byl se stejným vozem Tichý.
Odstoupili:
10 Minařík Lubomír Škoda Fabia Kit Car A/6 8 Tech. problémy po RZ 7 18 Firla Lumír Mitsubishi Lancer EVO VII N/4 8 Tech. závada - převodovka v RZ 8 3 Semerád Josef Mitsubishi Lancer EVO IX N/4 6 Tech. závada - řazení po RZ 5 31 Havel Jan Jugas Jaroslav CZ Mitsubishi Lancer EVO IX N/4 5 Havárie v RZ 5 12 Šlehofer Jan Mourková Renáta CZ Fiat Punto S1600 A/6 4 Havárie v RZ 4 44 Černý Jan Kohout Pavel CZ Peugeot 206 RC A/7 4 Tech. závada v RZ 4 25 Novák Antonín Vajďák Jiří CZ Citroën Saxo Kit Car A/6 3 Tech. závada - převodovka po RZ 2 93 Ušela Radim Staněk Miroslav CZ Škoda Fabia N/1 3 Havárie v RZ 3 95 Urban Jakub Švec Jiří CZ Volkswagen Polo 1,4 16V N/1 3 Tech. závada - převodovka v RZ 3 19 Hanák Jiří Novák Petr CZ Mitsubishi Lancer EVO IX N/4 2 Tech. závada - diferenciál v RZ 2 20 Červenka Pavel Rajnoha František CZ Mitsubishi Lancer EVO IX N/4 2 Tech. závada - převodovka v RZ 2
Výsledky v časech
1. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 N/4 33:20.7 2. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX N/4 +11.7 3. Trněný Karel / Pritzl Václav Škoda Fabia WRC S/2 +21.1 4. Sýkora Jan / Škardová Martina Mitsubishi Lancer EVO IX N/4 +23.7 5. Drotár Igor / Bánoci Vlado Škoda Octavia WRC S/2 +28.0 6. Trojan Karel / Vodička Daniel Mitsubishi Lancer EVO IX N/4 +34.8 7. Cserhalmi Tibor / Hůlka Miloš Mitsubishi Lancer EVO IX N/4 +52.1 8. Pantálek Milan / Novák Jaroslav Mitsubishi Lancer EVO VIII N/4 +1:19.2 9. Michalík Roman / Hausknotz Viktor Mitsubishi Lancer EVO IX N/4 +1:43.2
10. Ducháček Sláva / Dufek Petr Mitsubishi Lancer EVO IX N/4 +1:43.4 11. Bujáček Martin / Palivec Štěpán Mitsubishi Lancer EVO VII N/4 +1:52.4 12. Dohnal Jan / Křapka Jaroslav Renault Clio S1600 A/6 +1:57.5 13. Semerád Martin / Ceplecha Bohuslav Mitsubishi Lancer EVO IX N/4 +1:58.3 14. Dlouhý Aleš / Martásek David Subaru Impreza Sti N/4 +2:38.4 15. Vlček Martin / Pešek Roman Mitsubishi Lancer EVO VII N/4 +2:40.6 16. Mulač Václav / Mulačová Jana Subaru Impreza Sti S/2 +2:41.9 17. Achs Robert / Langer Filip Subaru Impreza Sti N/4 +2:43.1 18. Tlusťák Antonín / Škaloud Jan Fiat Grande Punto S2000 N/4 +2:52.7 19. Majer Radek / Pohořelý Michal Mitsubishi Lancer EVO IX N/4 +3:02.6 20. Melichárek Jaroslav / Lasevič Richard Mitsubishi Lancer EVO IX N/4 +3:05.7
Další soutěží bude Rally Prachatice 15. a 16. srpna 2008. Opět budeme přinášet zprávy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?