Velmi úspěšnou sérii dvou vydařených soutěží má za sebou úřadující sprintový mistr ve skupině A Lubomír Minařík.
Valašského pilota po nepříliš úspěšné premiéře s vozem Škoda Fabia Kit Car na Rally Lužické hory čekaly dva moravské podniky, na kterých měl za úkol stáhnout bodové manko na čelo tabulky. Vytyčený cíl se mu podařilo splnit beze zbytku a jak ze svého domácího Rallysprintu Kopná, tak z tišnovské Eurostroj rally přivezl potřebnou porci bodů, která jej katapultovala na první místo průběžného hodnocení šampionátu.
Eurostroj rally Tišnov je zřejmě šťastnou soutěží Luboše Minaříka. Zatím pokaždé se mu na tišnovských tratích dařilo zajíždět rychlé časy a ještě se nestalo, aby z Tišnova odjížděl bez poháru. Tradice zůstala neporušena i v letošním roce, kdy si reprezentant stáje Impromat Motorsport dojel do cíle pro druhé místo ve skupině A, okořeněné o zisk osmé příčky v absolutním pořadí. „S výkonem i s výsledkem jsme spokojeni. Startovali jsme zde s nejnovější verzí Fabie Kit Car, kterou bylo potřeba z naší strany pořádně otestovat. V polovině soutěže nás trochu zlobilo čidlo řazení, jež způsobovalo vynechávání motoru, a na Černohorské RZ se motor dokonce na chvíli zastavil úplně. Štěstí nakonec stálo při nás a do cíle jsme dojeli, na skvěle jedoucího Honzu Šlehofera jsme ale za dané situace neměli. Tišnovská rally byla letos obzvlášť náročná – nabídla typicky aprílové počasí a člověk prakticky nikdy nevěděl, jaké pneumatiky obout. Vše naštěstí dobře dopadlo a mě velmi těší, že jsme nepřetrhli sérii úspěšných tišnovských startů,“ zhodnotil v krátkosti jihomoravskou soutěž Luba.
Po Tišnově v kalendáři sprintového mistrovství následoval Impromat Rallysprint Kopná, který je pro Lubu s Viktorem již léta zakletým podnikem. Během tří posledních ročníků domácí soutěže je potkalo mnohé - v roce 2005 jim v boji o medaile v hodnocení třídy a skupiny zabránily potíže se servořízením kitové Felicie, o rok později zase pro změnu defekt pneumatiky na nejdelší rychlostní zkoušce. Loni za volantem Fiatu Punto S1600 zaznamenali vynikající pátý čas na úvodní vložce, už na druhém testu je však ve výsledcích srazila prasklá poloosa. Nebylo tedy divu, že přípravě na letošní ročník obětoval celý tým Impromat skutečně hodně času a úsilí.
A jak vnímal předstartovní atmosféru domácí pilot? „Testování auta jsme kvůli špatnému počasí odložili až na pátek. Při testu jsme jen doladili nastavení a byli připraveni na start. Večer jsme přijali pozvání Vlastíka Brůzla, který doma připravil pro mechaniky a kamarády posezení, ze kterého jsme odjížděli příjemně naladěni na ranní start,“ vzpomíná Luboš. Úvod vyšel posádce kitové Fabie na jedničku a na náročné RZ Májová zaznamenala dvojice Minařík – Semela čtvrtý čas v absolutním pořadí. Své postavení si domácí reprezentanti udrželi i po následující zkoušce, kde v obklíčení čtyřkolek zajeli sedmý čas absolutně. Propad v celkovém pořadí nastal až na RZ Kopná, na které se před ně propracovali zrychlující Josef Peták a Peter Gavlák.
I šesté místo po třech zkouškách však mělo v domácím prostředí příchuť vynikajícího výsledku. „Z časů a z jízdy máme dobrý pocit a závodění si opravdu užíváme. Snažíme se především si hlídat časy našeho nejbližšího soupeře ve skupině A Antonína Tlusťáka s Citroënem C2 S1600. Odstupy jsou zatím minimální a po první sekci máme na něj k dobru šest sekund,“ zhodnotil první část letošní Kopné Luba Minařík. Na rychlé Rakové, jež zahajovala druhou sekci, využil kvalit svého citroënu Tlusťák a stáhl náskok největšího rivala o 3,5 sekundy. Minaříkovi se podařilo kontrovat na náročné Májové, ale druhý test, na který v boji s Tlusťákem spoléhal – Podhoran, mu tentokrát ani trochu nevyšel. Skoro pětisekundová ztráta na čtyřech kilometrech měla za následek výrazné přiblížení Antonína Tlusťáka a další zdramatizování situace. Bezchybný však nebyl ani Tlusťák - v retardéru na sedmé zkoušce vyrobil hodiny, čehož pilot z Podkopné Lhoty dokonale využil a zvýšil svůj náskok o šest vteřin. Na posledních dvou testech tedy mohl disponovat vcelku slušným náskokem 8,3 sekundy, který se při obrovské vyrovnanosti obou zdál být za normální situace nesmazatelný. Do hry ale vstoupila smůla a Luba Minařík do poslední rychlostní zkoušky vstupoval s nefunkčním servořízením. Vyjetý náskok byl za této situace takřka mizivý a málokdo z týmu věřil, že se vedoucí pozici ve skupině A podaří udržet. Luba musel do posledních kilometrů dát opravdu všechno a dařilo se mu neuvěřitelné - i s nefunkčním servořízením měl na mezičase k dobru další dvě vteřiny.
Situaci nakonec definitivně vyřešila Tlusťákova „cédvojka“, která se nedaleko cíle zastavila. Lubovi tedy nic nebránilo k tomu, aby na své domácí Kopné po čtyřech letech konečně vystoupil na nejvyšší stupínek. „Kopná nám letos vyšla podle představ a kromě pěkného výsledku mě moc těší i body, získané do tabulky šampionátu. Díky nim jsme nyní v průběžné klasifikaci skupiny A bodově vyrovnali Honzu Dohnala a před zbývajícími pěti soutěžemi je tak situace v boji o titul naprosto otevřená. Mám také radost, že do mé sbírky devadesáti devíti vyhraných pohárů přibyl stý a zrovna z domácí soutěže. Na závěr bych rád poděkoval stáji Impromat Motorsport za přípravu auta - jmenovitě Vlastimilu Brůzlovi a samozřejmě všem jeho mechanikům. Další poděkování patří samozřejmě sponzorům a fanouškům, jež nás povzbuzovali k co nejlepšímu výsledku. Zapomínat v tomto ohledu nemůžeme ani na naše rodiny, kterým rovněž děkujeme za podporu,“ zakončil hodnocení své domácí soutěže sedmý muž absolutní klasifikace.
Dalším startem posádky Lubomír Minařík – Viktor Semela bude o prvním srpnovém víkendu Cebia Rally Pelhřimov, kde Luba s Viktorem opět změří své síly s kompletní špičkou Mistrovství ČR ve sprintrally.
Text: Jiří Dokulil, ftr-media Foto: RallyZONE.CZ / Tomáš Urban
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?