Velice smolně skončil pro zlínského spolujezdce Pavla Švajdu start na jeho domácím Rallysprintu Kopná.
Zkušený navigátor tentokrát neseděl po boku svého stabilního „parťáka“ Lumíra Firly, nýbrž zaskakoval vedle slovenského pilota Milana Gregušky. Se svým Lancerem však dlouho na trati nepobyli. Už na úvodní rychlostní zkoušce ukončila jejich cestu soutěží havárie, po které musel být Pavel hospitalizován ve zlínské nemocnici. Z poměrně těžké nehody se naštěstí postupně zotavuje a v současné době se již nachází v domácím ošetřování.
„Nejprve bych rád poděkoval všem, kteří o mě měli starost a zajímali se o můj zdravotní stav,“ říká úvodem Pavel a pokračuje: „Nyní se již nacházím v domácím ošetřování - mám nateklé oči a naražená žebra, ovšem to nejhorší už je za mnou. Utrpěl jsem otřes mozku a po havárii jsem upadl do bezvědomí. Z osudné chvíle si tedy na nic nepamatuji, vzpomínám si až na příjezd do nemocnice ve Zlíně,“ dodává Pavel. „Tolik telefonů jako dnes jsem snad ještě neměl. Ještě jednou díky všem, kteří mi vyjádřili podporu a popřáli mi brzké uzdravení,“ zakončil naše krátké povídání valašský spolujezdec.
I nám nezbývá, než Pavlovi popřát rychlou rekonvalescenci a brzký návrat do sedačky závodního vozu.
Text: Jiří Dokulil, ftr-media Foto: Jan Olejníček
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?