Velice smolně skončil pro zlínského spolujezdce Pavla Švajdu start na jeho domácím Rallysprintu Kopná.
Zkušený navigátor tentokrát neseděl po boku svého stabilního „parťáka“ Lumíra Firly, nýbrž zaskakoval vedle slovenského pilota Milana Gregušky. Se svým Lancerem však dlouho na trati nepobyli. Už na úvodní rychlostní zkoušce ukončila jejich cestu soutěží havárie, po které musel být Pavel hospitalizován ve zlínské nemocnici. Z poměrně těžké nehody se naštěstí postupně zotavuje a v současné době se již nachází v domácím ošetřování.
„Nejprve bych rád poděkoval všem, kteří o mě měli starost a zajímali se o můj zdravotní stav,“ říká úvodem Pavel a pokračuje: „Nyní se již nacházím v domácím ošetřování - mám nateklé oči a naražená žebra, ovšem to nejhorší už je za mnou. Utrpěl jsem otřes mozku a po havárii jsem upadl do bezvědomí. Z osudné chvíle si tedy na nic nepamatuji, vzpomínám si až na příjezd do nemocnice ve Zlíně,“ dodává Pavel. „Tolik telefonů jako dnes jsem snad ještě neměl. Ještě jednou díky všem, kteří mi vyjádřili podporu a popřáli mi brzké uzdravení,“ zakončil naše krátké povídání valašský spolujezdec.
I nám nezbývá, než Pavlovi popřát rychlou rekonvalescenci a brzký návrat do sedačky závodního vozu.
Text: Jiří Dokulil, ftr-media Foto: Jan Olejníček
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.