Pouhé dva týdny po nečekaném bronzu na Rally Bohemia získali Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát na Rallysprintu Kopná premiérově další cenný kov v absolutním pořadí – tentokrát stříbrný.
Výsledek je o to cennější, že se na soutěži sešla doposud nevídaná konkurence celkem pěti vozů S2000 a o vteřiny se bojovalo až do poslední rychlostní zkoušky.
Po první ze třech sekcí držela posádka třetí místo za suverénním Romanem Krestou a 2,7 sekundy za bratry Odložilíkovými, které se po jejich odstoupení pro poruchu kardanu změnilo v místo druhé. Druhou příčku pak na mimořádně technických a náročných tratích Kopné dvojice Tarabus – Trunkát udržela až do cíle. Ovšem další posádky s vozy S2000, tradiční soupeři Peták s Benešovou, a především rychlý Polák Grzyb, zajížděly po celou soutěž dosti podobné časy a jejich odstup nebyl velký. Daniel Trunkát: „Druhé místo na takřka domácí Kopné je pocitově velice příjemné, nečekali jsme to. Pomohlo nám, že Grzyb vyrobil na začátku chybu, ale to k rallye patří. S Grzybem byl poté také nejhezčí souboj, který nás velice motivoval a jsme rádi, že se nám jej podařilo udržet za sebou,“ vrací se spolujezdec k souboji s polským jezdcem, jehož vůz na první rychlostní zkoušce ve velké rychlosti opustil trať a jen díky velkému štěstí nehavaroval. „Grzyb po chybě na začátku začal hned stahovat, tak jsme se museli snažit,“ potvrzuje jezdec. O velké vyrovnanosti posádek svědčí fakt, že na dvou RZ se jezdci na 2.-5. místě vešli prakticky do jediné sekundy. Před poslední 12,5 km dlouhou RZ9 Kopná tak měli Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem před ztrátu dohánějícím Grzybem náskok 6,1 sekundy a před Petákem jen o dvě desetiny sekundy více. Nic tedy nebylo rozhodnuto:
Pocity obou členů posádky z poslední RZ: Jezdec: „Věděli jsme, že chceme jet rychle a snažit se to udržet. Na jízdu jsme se dokázali dobře soustředit, takže se to povedlo.“ Spolujezdec: „Věřil jsem, že to udržíme. Rychlostní zkouška nám vyšla úplně perfektně, byla to správná střelba, tak se asi jezdit má. Míra má výhodu, že pod tlakem chyby nedělá a naopak tlak k optimálnímu výkonu spíše potřebuje.“ V cíli posádce 4,3 sekundy z náskoku na Grzyba s Mazurem zbylo a náskok na Petáka s Benešovou vrostl, takže už nic nezabránilo večernímu dekorování Jaromíra a Daniela stříbrnými věnci.
Jaromír Tarabus se ohlíží za svým stříbrným závodem takto: „Celkové dojmy se závodu jsou samozřejmě výborné, tratě byly také krásné, jak je ostatně na Kopné zvykem. Celý závod se nám jelo bez problémů a bez nějakých větších krizí. Auto fungovalo skvěle. Vážím si i toho, že jsme poprvé dokázali porazit Pepíka Petáka, i když samozřejmě zde je to na našich domácích tratích. Takže uvidíme, jak to dopadne zase někde jinde.“
„Jelo se velice rychle už od začátku, konkurence byla silně motivující, měli jsme štěstí, že jsme neudělali žádnou vetší chybu. Pořád cítíme, že se tímto autem dá jet o hodně rychleji. Nicméně abychom byli schopni zrychlit, budeme asi muset ještě více zapracovat na nastavení,“ shrnuje své dojmy ze soutěže Daniel Trunkát.
Příštím závodem posádky bude vrchol českého rallyového kalendáře – Barum rally Zlín.
TZ/ Aleš Holakovský Foto: Rallyzone.cz / Tomáš Urban
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?