Třebaže soutěžní sezóna jednodenních rallysprintů ještě ani nevstoupila do své druhé poloviny, vyškovští organizátoři z Hanáckého rally klubu již mají oba vrcholy svého letošního úsilí zdárně za sebou.
Ačkoliv při organizaci vyškovské i tišnovské rally museli překonat řadu nečekaných komplikací, obě soutěže nakonec proběhly v naprostém poklidu a mohly se dokonce pyšnit mimořádně nabitými startovními listinami.
„V pořadatelské historii našeho rally klubu se jedná o jednu z nejúspěšnějších sezón, i když pohled do sportovního kalendáře začátkem roku tomu nijak nenasvědčoval,“ říká místopředseda Hanáckého rally klubu Jan Olejníček. „Cesta ke dvěma úspěšným soutěžím byla letos nečekaně trnitá. Kromě víceméně obvyklých komplikací v jednáních s některými obcemi, úřady či garantem dopravní obslužnosti jsme si letos nově vyzkoušeli, jak mimořádné úsilí vyžaduje zorganizovat dva podniky ve dvou měsících, a jaké ocenění je možno za takové nasazení očekávat,“ dodává jeden z členů železného jádra vyškovského rally klubu.
Vše zlé je však zřejmě k něčemu dobré. Jak dubnová Böttcher rally Vyškov, tak červnová Eurostroj rally Tišnov se mohly těšit z velkého zájmu posádek, přičemž počet účastníků v obou případech přesáhl stovku. Právě přízeň ze strany soutěžních posádek je nedocenitelnou okolností, která letos držela vyškovské organizátory „nad vodou“.
Ačkoliv z úst hlavních představitelů rally klubu mnohokrát zaznělo „letos naposledy“, snaží se i v těchto dnech vyškovští pořadatelé o to, aby jejich soutěže nezmizely z mapy rallyového světa ani v příštím roce. „Soutěžící nám letos jednoznačně vyjádřili morální podporu a naznačili, že stojí o to, aby se obě soutěže i nadále konaly. Nemůžeme samozřejmě vědět, jak nakonec bude kalendář FAS pro rok 2009 vypadat, které soutěže vypadnou a které je třeba nahradí, ale toto je jasný impuls, abychom my v našem pořadatelském úsilí nepovolovali,“ doplňuje Jan Olejníček.
V pátek proto proběhlo v Tišnově společné jednání výborů vyškovského a tišnovského autoklubu, z nějž vzešlo rozhodnutí přihlásit do MČR ve sprintrally 2009 opět oba podniky. „Vyškovskou Böttcher rally, jež příští rok oslaví své již osmnácté narozeniny, chceme přihlásit na dříve tradiční zářijový termín, tišnovskou rally bychom rádi ponechali ve stávajícím termínu,“ informuje Jaromír Palásek, ředitel obou soutěží.
Novinkou by mělo být, že oficiálním organizátorem tišnovské rally bude od příští sezóny Autoklub Tišnov, čímž by snad měl být vyřešen „problém dvojího pořadatelství“, který v předešlých letech tolik trápil FAS. U rally Tišnov navíc pravděpodobně dojde ke změně názvu - jelikož letos vypršela tříletá smlouva s Eddym Schlagerem a jeho firmou Eurostroj Schlager s.r.o., zahájili vyškovští a tišnovští spoluorganizátoři usilovná jednání s novými potenciálními sponzory a partnery. „Ať bude nakonec název závodu znít jakkoli, rozhodli jsme se u příležitosti této změny navázat na velmi bohatou tradici tohoto sportu na Tišnovsku. Jelikož se rally v Tišnově uskutečnila již po jedenatřicáté, bude do příštího kalendáře českého šampionátu soutěž přihlášena jako 32. Rally Tišnov,“ doplňuje novinky představitel tišnovských pořadatelů Jan Vlach.
Nezbývá, než doufat, že vyškovským a tišnovským pořadatelům jejich snaha o zachování obou soutěží vyjde a jak XVIII. Böttcher rally Vyškov, tak také XXXII. Rally Tišnov v kalendáři Mistrovství ČR ve sprintrally 2009 své místo najdou.
Text: Jiří Dokulil, Foto: Rallyzone.cz/Petr Zelinka, Tomáš Urban
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?