Po více než měsíční pauze od minulého klání v Tišnově zaburácí motory účastníků letošního Mistrovství ČR ve sprintrally v okolí Slušovic, kde na posádky čeká již XVI. ročník populárního Rallysprintu Kopná.
Nejoblíbenější český sprint pravidelně láká na svůj start mimořádně zajímavé startovní pole, které mohou valašským organizátorům leckteří pořadatelé ostatních českých podniků jen závidět. Mezi jezdci, jež se v sobotu ráno vydají na trať tohoto mimořádně náročného závodu, nebude chybět ani orlovský Lumír Firla, který se na Kopné pokusí vylepšit letošní dosud nepříliš úspěšnou bilanci tří startů bez bodového zisku. V této sezóně poprvé však nebude na startu stát se svým tradičním spolujezdcem Pavlem Švajdou, nýbrž s mladým „mitfárou“ Pavlem Dreslerem.
Rallysprint Kopná je pro Lumíra Firlu již několik let jednou z nejoblíbenějších soutěží sprintového seriálu a po boku tišnovské rally je jediným podnikem, na kterém Lumír při všech svých dosud odjetých sezónách v rally startoval.
V roce 2005 zde se Seatem Cordoba WRC poprvé dokázal dojet do cíle v první desítce absolutního pořadí a velice dobré časy se mu dařilo zajíždět i v dalších dvou ročnících, kdy vytáhl do boje produkční vůz Mitsubishi Lancer.
V roce 2006 sice s Evo šestkou musel kvůli havárii na poslední rychlostní zkoušce závod předčasně opustit, loni si však již za volantem modernější Evo sedmičky přijel na cílovou rampu pro výborné čtvrté místo celkově a třetí ve skupině N: „Pravdou je, že se mi rychlostní zkoušky na Valašsku vždycky moc líbily a Kopná mi pokaždé seděla. Více než výkon vozu tu rozhoduje um jezdce a souhra soutěžní posádky,“ chválí tratě slušovické soutěže reprezentant stáje Eurostroj Rallye Team v AČR.
„Samozřejmě bych byl moc rád, kdyby se mi na Kopné podařilo prolomit letošní smolnou sérii bez bodového zisku v absolutním pořadí, ale žádné cíle se mi dávat nechce. Zklamání už bylo letos hodně a velmi špatně se mi odhaduje, jak vysoko můžeme být. Fanouškům však můžu slíbit, že pro případné dobré umístění udělám maximum,“ tvrdí odhodlaně Lumír, který na trať Kopné vyrazí s novým spolujezdcem.
Start Pavla Dreslera na pravé sedačce lze však zatím brát jen jako jednorázovou zkoušku, jejíž výsledek teprve určí, zda bude mít tato spolupráce nějaké další pokračování. „V blízkosti mého bydliště jsme si už zkoušeli cvičně napsat jednu rychlostní zkoušku a v komunikaci v autě, ani v tvorbě rozpisu jsem nezaznamenal žádný problém. Na spolupráci s Pavlem jsem zvědavý a těším se na ni,“ uzavřel náš rozhovor Lumír.
Posádka Lumír Firla – Pavel Dresler vyrazí na trať letošního Impromat Rallysprintu Kopná se startovním číslem 19 a čeká na ni 175 km dlouhá trať, protkaná devíti mimořádně náročnými rychlostními zkouškami o délce více než 75 km. Vítěz rally by měl být znám v sobotu v 15:15 hodin, na kdy je naplánován příjezd první posádky do cíle soutěže.
TZ/Jiří Dokulil Foto: Rallyzone.cz / Martin Trdla
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?