Nejpopulárnější český rallysprint na Kopné se tradičně odehrává na velmi malém prostoru. Nejinak tomu bude i při letošním XVI. IMPROMAT RALLYSPRINT KOPNÁ, který startuje v sobotu 19. července v 9 hodin na slušovickém náměstí.
Soutěžní posádky a diváci naleznou všechna důležitá místa prakticky na jediném místě. „Zařadili jsme rychlostní zkoušky v těsně blízkosti. Jedeme rallysprint opět na pětníku. Vzdálenost od stopky rychlostní zkoušky Májová na start erzety Raková činí vzdušnou čárou neuvěřitelných dvanáct kilometrů a po silnici necelých dvacet kilometrů. A pokud se podíváme na přejezdy mezi úvodními třemi erzetami, tak ty činí vždy necelé dva kilometry,“ řekl Josef Minařík, zástupce ředitele.
Rychlostní zkoušky na Kopné jsou obtížně a technicky velmi náročné. I když celková trať není závratně dlouhá, dokonale prověří připravenost jednotlivých soutěžních posádek a vozů. Kopná se každoročně vyznačuje obrovským počtem odstoupených vozů. Řada posádek se nedokáže vyrovnat s nezvykle klikatými a náročnými rychlostními zkouškami. V loňském roce odstartovalo celkem 112 posádek a cílovou rampu viděla sotva polovina vozů, respektive 54 aut.
Řada soutěžících pojímá letošní Kopnou jako vítaný test před vrcholem letošní sezony, srpnovou Barum rally Zlín. Kromě rychlostní zkoušky Kopná se uskuteční další erzety částečně po trati letošní barumky. A to jednak do protisměru jako v případě úseků Raková, Májová a nebo Podhoran, kde trať zhruba tři kilometry kopíruje erzetu Troják na zlínské soutěži.
Rovněž důležitá místa letošní Kopné najdeme prakticky na jediném místě. Servisní zóna najde opět azyl v rozlehlých prostorách u dostihové dráhy ve Slušovicích. V těsné blízkosti proběhne v pátečním odpoledni v Rally Baru Gatrak administrativní přejímka a v přilehlé autodílně poté technická přejímka. Pouze start a cíl IMPROMAT Rallysprintu Kopná se uskuteční na slušovickém náměstí. Zde bude premiérově umístěno v budově AB na náměstí Svobody i ředitelství rally včetně tiskového střediska pro akreditované novináře.
Známa je rovněž nominace delegovaných činovníků Federace automobilového sportu, kteří budou bdít, aby rallysprint probíhal podle standardních sportovních řádů. Ve funkci hlavního sportovního komisaře bude na Kopné působit MVDr. Lubomír Svoboda z Vyškova, dalšími sportovními komisaři jsou Ing. Jan Regner ze Zlína a Ing. Michal Krejska z Brna. Funkci bezpečnostního delegáta ASN vykoná Ing. František Rosický z Olomouce. Hlavním technickým komisařem je Stanislav Mrkvan z Roštění a hlavním časoměřičem Vlastimil Lobiš z Valašského Meziříčí. V roli činovníka pro styk se soutěžícími se opět představí Zdeněk Bělák z Fryštáku, hlavním činovníkem pro bezpečnost je Ing. Lubomír Kozmík ze Zlína.
Roman ORDELT TZ/IMPROMAT Rallysprint Kopná
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?