Ital Gigi Galli, který jezdů letošní sezónu za Stobart Ford povídá o druhé polovině sezóny, která zanedlouho začne Rally Finland.
Tento populární Ital stále věří, že je možné, aby nějakou soutěž už vyhrál. Dvouměsíční soutěžní přestávku využil k regeneraci po méně úspěšné první polovině šampionátu. V té podával výkony jako na houpačce. Překvapením bylo třetí místo ve Švédsku.
Pojďme se podívat, jak si v první polovině Ital vedl. Rally Monte Carlo 6. místo, snažil se poznávat auto a postupně zrychloval. Swedish Rally 3. místo. S autem se sžil velmi rychle a ukázal že na takovém povrchu prostě umí. Hodně pilotů pohybujících se v oblasti středu první desítky odstoupilo, ale jinak skvělý výsledek.
Rally Mexiko nedojel kvůli technické závadě. Soutěž opustil na RZ 4. Po dvou zkouškách byl třetí, potom přišly problémy, navštívil příkop a pak měl jeho Focus problémy s elektrikou.
Rally Argentina dojel na místě sedmém. V sobotní části byl i čtvrtý. Jordánská rally a místo osmé. Na domácím podniku na Sardinii si Galli odvezl bramborovou medaili. Vypadalo to, že se blýská na lepší časy, ale pod Akropolí se vůbec nedařilo, musel do superrally a pak přišlo odstoupení kvůli poškozenému zavěšení v RZ 18. V Turecku to vypadalo, že opět je vše dobře rozjeté. Po první etapě byl na čtvrtém místě, druhou etapu jej pronásledovaly problémy, které nakonec vyústily odstoupením po RZ 17, ze zdravotních důvodů.
Celkově v bodování jezdců je na 17. pozici a má stejné bodové skóre s 16. Petterem Solbergem. V tabulce týmů je Stobart Ford čtvrtý, třinác bodů za konkurenčním Subaru WRT. Stobart Motorsport se netají tím, že by chtěl na poli konstruktérů Subaru porazit. To půjde ale velmi těžko, jelikož nasadili velmi kvalitní nové auto.
Jak hodnotí sezónu samotný jezdec? " Podařilo se mi bodovat v pěti závodech. Překvapením i pro mne bylo třetí místo a to hned na druhém podniku sezóny. Momentálně mám na kontě 17 bodů a jsem nejvýše postavený jezdec Stobartu v tabulce, ale pouze jeden bod před Henningem Solbergem, " říká Galli a dodává: " Jsem na další podniky patřičně nažhaven. Zázemí mám ve Stobartu skvělé, a doufám, že se mi podaří odvděčit Stobart Fordu nějakým skvělým výsledkem, teda nejlépe vítězstvím v nějakém ze zbývajících podniků,"
Co říká Galli na další podniky? "Mohl by nám sedět Nový Zéland, který bude podobný tomu, který jsem jel v roce 2005. Právě tady bych mohl zajet kvalitní výsledek. Moc se těším do Finska, je to specifická soutěž. Bude určitě velmi těžká, místní jezdci jsou velmi dobří,"
Probíhala v době pauzy nějaká příprava? "Samozřejmě, i když nezávodíme, musíme se udržovat v kondici, chodil jsem do posilovny a také jsem chodil třikrát týdně běhat," uzavírá povídání Galli.
Populární Ital Gigi Galli bude startovat opět se startovním číslem 7 a Fordem Focus WRC. Necháme se překvapit, jaké dívčí jméno jeho Ford poveze na předním nárazníku. ¨
Foto: Stobart Motorsport
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?