Bodové konto posádek Seznam.cz Rally Teamu se po Rally Bohemia zvyšuje o dva body. Sláva Ducháček laboroval s pneumatikami, Karla Trněného trápila nejdříve závada turba a později defekt, kvůli kterému nemohl soutěž dokončit..
Jeden z vrcholů sezony na rychlostních zkouškách Rally Bohemia přinesl několik slušných časů v podání posádek Seznam.cz Rally Teamu, startujících i s podporou partnerů APM Automotive a Enterprise Media. Do týmových vozů Mitsubishi Lancer EVO IX usedli opět Sláva Ducháček s Petrem Dufkem a Karel Trněný s Václavem Pritzlem. Prakticky po celou soutěž se obě posádky pohybovaly na hranici bodovaných míst a vedle toho spolu vzájemně soupeřily o každou vteřinku.
Kolize s listonoškou a opilý pořadatel na trati
Sláva Ducháček nastupoval na start Bohemie povzbuzený nejen slibným časem z úvodu Horácké rallye, ale i spokojený s vylepšenými tlumiči svého vozu.
„Po Třebíči jsme stihli auto připravit i vylepšit o novou verzi tlumičů. Při tréninku jsme ocenili monitoring pomocí GPS, protože pod mostem v Hodkovicích jsme se potkali s autem místní listonošky. Jela si po půlce silnice a přestože jsem svými koly dřel obrubník, střetli jsme se zrcátky. Přivolaným policistům paní tvrdila, že jsme jeli moc rychle. Požádali jsme proto vedení soutěže o informaci z GPS a ti potvrdili, že v okamžiku střetu jsme jeli 41 km/h. Výsledkem byla pokuta pro pošťačku a naše ztráta dvou hodin při řešení nehody.“
Všechny plánované úseky však posádka stihla napsat i zkontrolovat. Při soutěži se v pátek i v sobotu potýkala s nedotáčivostí Lanceru. Ani jízda v noci nevyšla podle představ, teprve po změně směsi pneumatik se auto chovalo jako vyměněné. Na druhém Sychrově však Sláva nestihl dobrzdit a vůz šel na více než tři minuty mimo trať. Závěrečný Navarov ale vyšel perfektně, osmý čas je příslibem před dalším startem a je jen škoda, že se potíže s pneumatikami nepodařilo vyřešit dříve.
Slávu Ducháčka však později šokovala jiná událost. Po příjezdu domů si na internetu přehrál video s podnapilým pořadatelem na Navarově, který opustil vozovku jen o chviličku dříve, než kolem Sláva projel.
„Během celé Bohemky jsem se nepotkal s jediným pořadatelským zádrhelem. Vložky byly krásné a obrovsky náročné. Diváci stáli vždy na bezpečných místech. O problému s opilým pořadatelem jsem se dozvěděl až doma, když jsem s překvapením na videu viděl, jak mu za zády projíždí naše auto. Během jízdy jsem si ale ničeho nevšiml. Krátce nato mi volali z ředitelství soutěže s tím, že je celá věc obrovsky mrzí a omlouvají se nám. Slíbili, že udělají vše pro to, aby se to nikdy již neopakovalo. Mohlo to dopadnout moc špatně pro něj i pro nás.“
Konec těsně před cílem
Z dvojice Seznam.cz Rally Teamu startoval Rally Bohemia lépe Karel Trněný, ale pak začal ve výsledcích klesat.
„Měli jsme asi podobný problém, s jakým se před časem potýkal i Karel Trojan. Turbo dávalo správný tlak, ale jeho náběh byl hodně pomalý. Nejlépe to bylo vidět v Sosnové, kde jsme od prvního dostali deset vteřin a to je obrovská ztráta na okruhu, který velice dobře znám. Na Sychrově zase vše skvěle fungovalo až do chvíle, kdy jsme dostali defekt. Hodně času jsme ztratili dolováním zbytku pneumatiky, která se v podběhu vzpříčila. Pneu byla i příčinou našeho odstoupení, protože zřejmě i poškodila něco na autě a my museli skončit jednu rychlostní zkoušku před cílem. Jsem dost zklamaný…“ svěřil se po svém odstoupení Karel Trněný.
Obě posádky ještě stihly poděkovat svým mechanikům za práci při přípravě před i během jedné z nejnáročnějších a nejtěžších soutěží u nás, nezapomněly ani na partnery týmu a již se vrhly na přípravu před dalšími starty.
Slávu Ducháčka a Petra Dufka uvidíme na sprintu Kopná. Při startu na kultovní soutěži je doplní i týmový šéf Radek Majer s Michalem Pohořelým. Karel Trněný má v plánu až start na evropské Barum rallye v srpnu.
TZ/ Seznam.cz Rally Team Foto: Rallyzone.cz/ Tomáš Urban, Martin Trdla
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?