Po odjetí několika sprintů se opět na start velké soutěže postavila posádka Pavel Urban - Standa Saifrt. Po bezproblémových seznamovacích jízdách, se začal blížit začátek soutěže.
Technika byla připravena, a tým snad jen v pátečním dopoledni vyhlížel vysvitnutí slunce, aby trať oschla a nemusely se jet mokré gumy. Soutěž odstartovali u zákaznického centra Škoda v Mladé Boleslavi do slunečného letního odpoledne. Vládla pohoda a klid. Auto fungovalo naprosto výborně.
Při průjezdu RZ jedna na mezičase v Dolním Cetně vše vypadalo, že je soutěž velmi dobře rozjetá, neboť posádka červené Fabie ztrácela na konkurenta Dvořáka pouze jednu vteřinu. Bohužel ale tato radost netrvala dlouho, protože v obci Podkováň po seřazení na třetí rychlostní stupen se z hewlanda ozvala rána a bylo vymalováno.
Vůz byl dotažen do servisu, kde byla převodovka vyměněna, cca za dvě hodiny poklidné práce. Večer v servisu panovala uvolněná atmosféra. Posádka se těšila, že se v sobotní velmi náročné etapě pěkně sveze.
Do sobotní etapy odstartovala posádka v rámci superrally s cílem se pěkně svézt. RZ sedm proběhla bez problémů, ale další RZ 8 nachystala překvapení, více k tomu řekl Pavel Urban: "Na RZ8 jsme po startu po sérii poměrně rychlých zatáček najeli do vracáku moc rychle a už to bylo...trefili jsme pravěký silniční patník a strom vedle,takže předek auta vzal za své...no ale my jsme celí,to je hlavní...ostatní se napraví s pomocí dobrých duší - Luboš Picek + Karel Dawson,kteří dodají nestandardní náhradní díly.Škody jsou poměrně veliké navíc ještě k tomu,že se nám v pátek úplně vysypala převodovka... "
Tím účinkování na rally Bohemia skončilo. Tento konec mrzí dvojnásob. Krásné tratě a námaha vynaložená na přípravu auta jdou vniveč,ale tohle je rally.
Kde uvidíme Červenou Fabii je ve hvězdách? "Já bych rád stihnul Barumku, ale je to odvislé od kompletačních prací,snad to stihnem,je to odvislé i na Jakubovi,jaké ten bude mít po Kopce škody. Teď šly ty rány nějak moc rychle za sebou...
Posádku podporují firmy FILTR ZEOS s.r.o., MONTS s.r.o.; KOVOLAK PROFI s.r.o. a Autoopravna ZÁKOUTSKÝ. Velkoobchod elektro VITAMIN - velkoobchod elektro. Mediální podporu zajišťuje internetový portál RALLYZONE.CZ.
Pod hlavičkou Královehradeckého rally klubu startovaly ještě dvě posádky, ale ani ony cíl neviděly. Fabii Luboše Picka se na RZ 7 poroučel motor. Fabia Michala Cillera také opustil motor na RZ 12.
Královehradecký rally Klub v AČR / Tomáš Urban Foto: Rallyzone.cz/ Tomáš Urban
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?