EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Po úspěšném vystoupení posádky Pavel Urban - Jiří Švec na Rally Krkonoše, a v době posledních příprav před Rally Bohemia, jsem pilota vyzpovídal.
Nejprve gratuluji ke skvělému devátému místu v Krkonoších. Tam to nejspíše všechno sedlo, šli jste do toho naplno a na konec z toho byl i skalp Mackovy Corolly WRC?
Je to pravda. S Jirkou Švecem nebyly vůbec žádné křeče. Výhodou taky bylo to, že jsem znal zkoušky z loňského ročníku. Všechno sedlo a hlavně nebylo tolik bláta jako vloni. Musím pochválit i Jirku, fungoval bezvadně a já tedy jel v naprosté pohodě. Výsledek se povedl, vyskytly se během závodu nějaké chyby?
Krizovka byla. Hned na druhé RZ jsme tancovali ze strany na stranu, nebylo úplně jisté jestli pojedeme dál pozadu nebo po předu, ale pak se to srovnalo a my ani moc neztratili.
Jak hodnotíš tratě Rally Krkonoše?
Tratě jsem znal z loňska. Střídaly se technické úseky s velmi rychlýma, kterých bylo docela dost. Když dáváš každou chvíli šestku a jedeš na ni, tak to je docela kalup. Jízda na suché trati nám úplně sedla a vypadá to, že na suchu už s autem leccos dokážeme.
Když se podíváme do výsledků, odehrával se nádherný souboj mezi vámi, Hájkem s dvoulitrovým Oplem a Svačinou s Kit Carem nebyli k poražení ?
K poražení by i možná byli. Taktika ale zněla jasně: Vše podřídit dojetí soutěže, aby měl Jirka národní licenci a taky potom jsem nechtěl dovézt do garáže hromadu šrotu. :-) Takže hranu jsme nejeli.
Rally Krkonoše jel i Jakub s VW Polo, ale nedokončili,byl technický problém ?
Technický problém byl v tom, že jim to sklouzlo,šli do lesíka a neplánovaně tam stála planá třešeň,tak ji zkusili vyplenit... Poničili předek,nešel větrák tak odstoupili. Dnes už jdou nové díly jsou z lakovny na autě,škoda tak do 30 tisíc.
Kde Vás uvidíme dále? Kopnou pojede Jakub a vy až Bohemia Rally ?
Jestli udělá Jakub řidičák včas a Jirka tu licenci dostane a bude v seznamu,tak Kopnou pojedou v N1 ve sprintu,další cíl je Jirky mez.licence,teoreticky by se dalo stihnout ještě letos no a my "až" Bohemku.
Třetí posádka startující za Královehradecký rally klub Luboš Picek, tomu se moc nedařilo?
Jel s neteří,kterou musí stopro vrátit bráchovi OK,to zavazuje,znám to, no a potom je třeba,aby se trochu rozjel,ono to nejde když v tom pravidelně nesedíš.
Teď pojďme k rally Bohemia. Přípravy v plném proudu?
Na Bohemku nachystáno,náhradní převodovka v kufru, pneu na místě, vyrážíme.
Tragické události poslední soutěže spustily lavinu událostí, jak se díváš na možný vznik asociace jezdců a spolujezdců?
Je mi to líto co se stalo, s Pavlou jsme se pravidelně potkávali... Chtěl bych tímto vyjádřit i hlubokou soustrast oběma rodinám. Já osobně tu asociaci vidím spíše skepticky, lidi mající licenci jsou tak nesourodá skupina,že pochybuji o možnosti nějakého zásadního společného postupu.
Na druhou stranu by si FAS určitě zasloužil oponenta,ale společně hájit zájmy lidí ze špičky i ze samotného chvostu, kam se i já dovolím počítat,to nevidím reálně- příklad co mě napadá : na sprintech jsou tradičně technické v čase seznamovacích jízd,začíná to odzadu, špička,která má zázemí až po nich..myslíš,že by přistoupili na opak?typická ukázka z Luž.hor - tam se technická posunula řádově o půldruhé hodiny,takže kdo neměl naježdíno do třinácti hod,měl pak už smůlu...Mechanici z špičky pak sakrovali,že nestihnou večeři...
Jsou nějaké cíle pro rally Bohemia ? Obvyklá taktika je kolama dolů :-) Jedeme se Standou pro zábavu.
Červená Škoda Fabia TDi s Královehradeckého Rally Klubu má na rally Bohemia startovní číslo 72 a je v obvyklém složení Pavel Urban - Standa Saifrt. Druhý vůz, Luboš Picek a jeho Fabia ve třídě A5 má číslo 65. Neváhejte přijít obě posádky podpořit přímo na trať.
Posádku podporují firmy FILTR ZEOS s.r.o., MONTS s.r.o.; KOVOLAK PROFI s.r.o. a Autoopravna ZÁKOUTSKÝ. Mediální podporu zajišťuje internetový portál RALLYZONE.CZ.
Text: Tomáš Urban Foto: Rallyzone.cz / Martin Trdla
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?