S body za páté místo v absolutním pořadí a bonusovými body za umístění ve druhé etapě, se vrátila posádka Orsák rally sport teamu Jaroslav Orsák a Karel Vajík z šestého podniku mezinárodního mistrovství ČR v rally – Horácké rally v Třebíči.
Tři týdny před závodem v Třebíči absolvovali Jarek s Karlem smolnou hustopečskou rally. Velmi dobře rozjetou soutěž zhatila jezdecká chyba. Jarin řízl zatáčku více než potřeboval, ta jej katapultovala na protější břeh, kde ohnul pravé přední rameno. Skvělý výsledek, který byl na spadnutí, se rázem rozplynul v prachu. O to více se valašská posádka těšila do Třebíče.
První rundu erzet páteční etapy zakončili Jarek s Karlem na 5.místě v absolutním pořadí. Atak na vyšší příčky plánovala posádka i na zbývajících rychlostních zkouškách dne. Vloudila se ale chybička ve volbě pneumatik. „Nezvolili jsme tu správnou směs gum. Přesto mne těší fakt, že jsem dokázal držet krok s Josefem Petákem a Karlem Trojanem,“ uvedl Jarek.
Na začátek sobotní etapy čekala na posádky krátká, tří kilometrová erzeta. V ní zajel Orsák čtvrtý čas, na desetinu shodný s časem Petáka a Honzy Votavy. Na deváté a desáté zkoušce pak stáhl téměř pět vteřin z náskoku Karla Trojana. Rozdíl mezi klobůckým a pražským jezdcem byl již jen 8,3 vteřiny a schylovalo se k ataku na čtvrté místo. K tomu ale nedošlo. Jarek ještě zajel třetí nejrychlejší čas na 13.RZ. Od bramborové příčky jej dělilo 4,6 vteřiny. O zkoušku dále byla na dosah dokonce i třetí příčka. Na bronz ztrácela naše posádka 6,9 vteřiny. ¨
„Karel Trojan i Josef Peták jeli na třebíčsku velmi dobře. Náš souboj na poslední rychlostní zkoušce by byl jistě ozdobou soutěže. Stejně jako boj o první místo v soutěži po celé dva dny. Přesto jsme s naším umístěním v cíli spokojeni. Nemáme však žádnou radost. Tragická událost se podepsala na všech,“ zhodnotil závěr rally Jarek Orsák. Cílovou rampou projela posádka na pátém místě absolutně. Prvenství si odvezli Jarek s Karlem z kategorie juniorů.
Také na tým z Valašských Klobouků dopadl smutek po tragické havárii Mirka Levory a Pavly Třebínské. O to více pak zpráva zapůsobila na samotnou posádku. „Nedávno jsme s Mirkem a Pavlou potkali u oběda. Navíc v pátek dopoledne jsme s Pavlou šprýmovali a ona se ptala, zda někdo nehledá spolujezdce na Kopnou. A v sobotu bylo všechno jinak.“ vzpomíná Karel Vajík.
Rodinám Mirka Levory a Pavly Třebínové vyjadřuje celý tým hlubokou upřímnou soustrast,“ doplnil slova spolujezdce Jarek Orsák.
TZ Orsák rally sport teamu : Vebr Miroslav
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?