VÝZVA PRO VŠECHNY POSÁDKY: Dlouholetý spolujezdec Tomáš Singer se rozhodl na základě víkendové tragické havárie a dalších těžkých havárií v letošní sezóně, reagovat a oslovit všechny posádky.
Po vyslechnutí rozhovoru s Pepou Petákem, Emilem Trinerem a Milanem Liškou, jsem se rozhodl reagovat.
Rychlostní zkoušky na některých rally u nás jsou čím dál rychlejší a nebezpečnější. Víme velmi dobře, že retardéry řeší jen průměr ale ne maximální rychlosti. Je třeba apelovat na lidi, kteří tyto RZ dělají a na ty, kteří je následně schvalují, že tyto nebezpečné RZ nebudeme jezdit.
Nikdo z nás nemůže zabránit technické závadě. Proč riskovat další zranění a životy jen proto, že zodpovědní ( nezodpovědní) lidé si toto neuvědomují. Vždyť rally je o technické náročnosti a ne o rychlosti mezi stromy. Každá RZ, kde je více retardérů je ,,podezřelá".
Zase se ze mě stává ten hlavní rebel, ale znovu Vás žádám o zvážení, zda bychom neměli obnovit asociaci, ale tentokrát už ne pod AČR. Právníci by nám jistě poradili nejlepší formu a určitě by se sehnal i sponzor, který má zájem na zlepšení bezpečnosti našich rally.
Samozřejmě, když bude jednat deset lidí nemá to cenu, ale pokud nás bude padesát, už nás musí někdo brát velmi vážně. Zatím z našich drobných a jednotlivých aktivit mají legraci a pokud se konečně nedohodnem, tak to bude tak i dál.
Myslím, že i Vaši sponzoři to podpoří, protože určitě nestojí o to, aby v Blesku byla fotografie Vašeho rozbitého auta. Znovu se nad tím prosím vážně zamyslete. Je velká škoda, že tyto aktivity vždy vyvolá takováto smutná událost.
Prosím všechny jezdce a spolujezdce, kteří by měli zájem o znovuzaložení asociace, aby mě napsali na tomas.singer@volny.cz.
Pokud nás bude dostatek, tak začnu v této věci vyvíjet další aktivity. Pokud nás je jen pár, tak je mě upřímně líto další zbytečné havárie s následky. Je třeba si uvědomit, že takovéto podobné asociace mají i motocykloví závodníci i automobiloví závodníci všude ve světě a nikomu z funkcionářů to nepřipadá divné a berou je velmi vážně. Tak snad se už konečně přestaneme bát a budeme bránit svoji Bazpečnost.
Tak to je vše, co jsem Vám chtěl napsat. Tomáš Singer
Autorem textu je Tomáš Singer. Ilustrační fotografie ukazuje, jakým že to super lidem dokáže nevhodně rychlá RZ vzít život ....
Redakce Rallyzone.cz se k této výzvě připojuje. Doufejme, že se tato výzva setká se zájmem posádek.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?