Druhá etapa XXXV. Rally Bohemia zavede účastníky severně od Mladé Boleslavi. Rychlostní zkoušky sobotní části proběhnou v čtyřúhelníku určeném městy Turnov, Železný Brod, Tanvald a Jablonec nad Nisou.
Zatímco úvodní etapa XXXV. Rally Bohemia je situována přímo do Mladé Boleslavi, která byla od prvopočátku jejím centrem a je i sídlem firmy Škoda Auto, hlavního partnera soutěže, po nočním odpočinku, který soutěžní vozy stráví na letišti v Hoškovicích, vyrazí v sobotu posádky severním směrem. Čeká je téměř stošedesát kilometrů druhé a poslední etapy jubilejní Rally Bohemia složené z osmi rychlostních zkoušek.
Již běžný výpočet napovídá, že půjde o dlouhé a bezpochyby náročné měřené úseky, tak jak je v poslední době na Rally Bohemia zvykem. Nejradikálnější změnou oproti XXXIV. ročníku Rally Bohemia je vypuštění rychlostní zkoušky Nová Ves – Plavy s průjezdem Smržovky. Je to daň za přesun servisního areálu do Hoškovic, která je ale vyvážena větší kompaktností soutěže a menšími přejezdy
RZ7 a RZ13 Sychrov: Sychrov – Malá Skála – 27,80 km Jeden z klenotů Rally Bohemia. I proto byla zařazena na začátek druhé etapy a současně na její závěr, kdy spolu s Navarovem bude tvořit finálovou dvojici měřených rychlostních testů o celkové délce dosahující téměř šedesáti ostrých kilometrů. Letos se pojede téměř ve stejné podobě, jako v roce minulém. Mírné změny doznal pouze průjezd Hodkovicemi, ale o atraktivní zatáčku na kostkách hodkovického náměstí diváci ani tak nepřijdou.
RZ8 a RZ11 Chloudov: Líšný – Dlouhý – 7,46 km Nejkratší rychlostní zkouška loňského ročníku si svůj primát ponechala i letos. O její náročnosti bezpochyby jasně hovoří nejnižší dosažený jízdní průměr ze všech klasických rychlostních zkoušek v minulém roce. Posádky si ani na tak krátké vložce v žádném případě nebudou mít příležitost vydechnout.
RZ9 a RZ12 Bzí: Železný Brod - Splzov – 13,60 km „Další varianta průjezdu známými lokalitami, jejichž variabilním pospojováním může vzniknout několik různých a přitom stejně náročných rychlostních zkoušek. Letos si jistě oddychnou někteří jezdci, jejichž auta v minulých ročnících předčasně skončila soutěž v rokli poblíž zrádného sjezdu ze Bzí do Splzova, který jsme tentokrát vynechali,“ řekl Petr Pavlát, jeden z největších znalců většiny místních silnic a silniček.
RZ10 a RZ14 Navarov: Železný Brod - Tanvald – 30,70 km „Letos opět nejdelší rychlostní zkouška a skutečný vrchol soutěže. Vyhověli jsme hlasům volajícím po zkrácení a hlavně vypuštění několika leteckých úseků a spojili jsme to nejkrásnější z Navarova a loňského Šumburku. Zachovali jsme i umístění na samém konci soutěže a držíme se tak zásady to nejlepší na konec. Tato zásada bude platit i pro posádky, protože náročnost, byť zkráceného Navarova, nikomu nedovolí žádné taktizování a bude se muset závodit až do posledních metrů tak, jak to na správných soutěžích má být,“ vysvětlil Petr Pavlát důvody zařazení dvou nejdelších rychlostních zkoušek na samý závěr XXXV. Rally Bohemia.
Startovní časy RZ 2. etapy:
Start druhé etapy 8:00 RZ 7 Sychrov 8:43 RZ 8 Lišný 9:24 RZ 9 Železný Brod 9:48 RZ 10 Železný Brod 11:50 RZ 11 Lišný 13:01 RZ 12 Železný Brod 13:21 RZ 13 Sychrov 15:07 RZ 14 Železný Brod 15:58 Cíl rally 18:15
TZ/Rally Bohemia / Milan Hauer
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?