Již za necelých osm hodin vypukne v Třebíči bitva o další body do "velkého" Mediasport Mistrovství České Republiky v rally.
Ve seznamu přihlášených najdeme 63 posádek. V pozici největších favoritů Roman Kresta a Václav Pech (oba Mitsubishi Lancer EVO IX). Při posledním závodě v Hustopečích se lépe dařilo Plzeňanovi. Romana Krestu udolal po celé soutěži o 3,2 vteřiny. Opět se dá očekávat napínavý boj o vteřinky. Soutěže se nezúčastní Pavel Valoušek, který se rozhodl Třebíč vynechat a všechno úsilí vrhnout do přípravy na Rally Bohemia, která je za dveřmi.
Do Třebíče nepřijede ani Roman Odložilík s modrým Peugeotem 207 S2000. Po problémech s autem v Hustopečích a Tišnově čeká na náhradní díly k výfuku a motoru. V kategorii S2000 tak bude Josef Peták (se stejným vozem). Není vyloučeno že po dvou výhrách v Tišnově a Vyškově bude právě on útočit na bednu. Přihlášen je i Miroslav Tarabus, který po zranění ruky doma v garáži je již zotaven. Uvidíme, jak jej neplánovaná pauza poznamenala.
Do boje o třetí příčku bude ale chtít zasáhnout celá řada pilotů. Jaroslav Orsák, Karel Trojan, Michal Fiala a velmi rychlý Jan Jelínek, i legenda Václav Arazim, kterému se velmi dařilo v Hustopečích (4. místo).
Změnit, ne příliš kvalitní výkony, by určitě chtěl Jan Votava. Počítat se bude muset ale i s dalšími, jako jsou Vladimír Barvík a Karel Trněný. Je sice pravda, že rychlost Vladimíra Barvíka šla trochu vniveč po rozbití červené EVO IX na Barumce. V Hustopečích už se blýskalo na lepší časy, tak uvidíme. To byl výčet nejrychlejších Mitsubishi Lancer EVO IX. Konkurenční Subaru bude zastupovat Emil Triner a Daniel Běhálek. Třetí Subaru Vojty Štajfa podniklo v Hustopečích metamorfózu z verze N12b do N14, ale přes tři stromy a střechu. Nyní je opět připraveno očinit nedojetou soutěž.
Ve skupině A bude opět bojovat Josef Sedláček (Renault Clio R3) a Jan Šlehofer (Punto S1600). V Hustopečích se dočkal ale triumfu Petr Zedník s Fiestou S1600. Nebudou chybět nai Jan Vanáč, Jirka Vlček a Jirka Skoupil. Ve třídě A5 bude duel dvou Fabií Petra Bryndy a vylepšeného nového vozu Miroslava Levory.
Ve skupině N pojede hustopečský smolař Martin Rada s Alfou, proti Hondám Křížka a Smékala. Ve třídě N2 vyrazí s novým Suzuki Swift Michal Křemen, který vyzve na souboj Hondy Civic Jakubce, Hlacha.
Dnes pojedou posádky dva úseky třikrát a to v okolí Náměště nad Oslavou, kde je na vojenském letišti servis. V sobotu pak čekají na posádky testy v okolí Třebíče.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?