Ještě ani nezačala Rally Třebíč a už aktuálně přinášíme informace o první etapě Rally Bohemia, která bude dalším podnikem " velkého mistrovství ". Pojede se jede 4.-5.7. 2008 v okolí Mladé Boleslavi.
Pořadatelé letošní XXXV. Rally Bohemia se při přípravě jubilejního ročníku rozhodli k návratu ke kořenům Rallye Škoda a Rally Bohemia. Důkazem je zejména první etapa a pět rychlostních zkoušek v Mladé Boleslavi a blízkém okolí.
Návrat rychlostních zkoušek do okolí Mladé Boleslavi, sídla hlavního partnera XXXV. Rally Bohemia firmy Škoda Auto, je jasnou reakcí na přání nejen rallyových příznivců a posádek, ale i poděkováním vedení města Mladá Boleslav, které je spolu s Českou Lípou, Severočeským a Středočeským krajem, významným partnerem XXXV. Rally Bohemia. Podívejme se proto v krátkosti na stručné představení rychlostních zkoušek první etapy, která měří celkově bezmála třista kilometrů a z toho je více než šedesát na měřených úsecích.
RZ1 a RZ5 Vinec: Vinec – Skalsko – 17,10 km Boleslavská klasika nabízející téměř vše, co může soutěžní posádka na trati očekávat. Když zaprší, je zaručeně postaráno o další dobrodružství. Ostatně, nejeden z aktivních, nebo nedávno aktivních špičkových jezdců, by mohl poutavě vyprávět více či méně hororové příběhy, které na úseku mezi viaduktem ve Vinci a vlakovým nádražím ve Skalsku zažil. Pro diváky je tato rychlostní zkouška přitažlivá i množstvím přístupů k trati, takže na své si přijde milovník pomalejších průjezdů i ten, který preferuje úseky s projížděné vysokou rychlostí.
RZ2 a RZ6 Lobeč: Skramouš – Bezdědice – 10,67 km „Původní Březovickou erzetu jsme museli upravit, protože již nevyhovovala současným trendům a posádky na ní dosahovaly vysokých jízdních průměrů, přesahujících 120 km/h. Vypustili jsme proto nejrychlejší pasáže v okolí Doubravice. Start bude umístěn na návsi v obci Skramouš a cíl za levou vracečkou na začátku Bezdědic. Věříme, že se nám touto úpravou podaří snížit rychlostní průměr do přijatelných mezí,“ vysvětlil důvod změny autor tratě Petr Pavlát.
RZ3 Super SS: Sosnová – 2,40 km V dobách dřívějších bývala Superspeciální rychlostní zkouška hojně navštíveným prologem, která program Rally Bohemia zahajovala. Soutěž samotná se pak díky tomu bohužel natahovala na tři dny. Na přání soutěžících, ale i diváků a v zájmu snížení jejich nákladů spojených s účastí na Rally Bohemia, byla letos paralelní rychlostní zkouška v Global Assistance Racing Areně zařazena do harmonogramu první etapy. Samozřejmostí bude letos i bohatý doplňkový program, který spolu se zázemím Autodromu Česká Lípa nabízí dostatek zábavy na celé odpoledne a podvečer pro diváky i manažery a partnery soutěžících posádek a týmů.
RZ4 Staroměstská: Mladá Boleslav – 5,02 km „Po loňském prvním pokusu o rychlostní zkoušku přímo v ulicích Mladé Boleslavi, jsme čelili připomínkám ze strany místních prodejců a obchodníků, kterým uzavření Staroměstského náměstí omezilo přístup jejich zákazníků. Slyšeli jsme i reakce chválící zařazení městské erzety a proto jsme pro letošní rok hledali řešení uspokojující obě strany. Nejprve jsme přesunuli start do večerních hodin páteční etapy a také jsme posunuli místo startu přímo před vjezd do Boleslavského hradu. Odpadla tedy i někdy kritizovaná dvojitá zatáčka na parkovišti. Diváky bych rád pozval zejména do diváckého místa na parkovišti u Zimního stadionu a k odbočení na místní komunikaci k letišti v Neuberku,“ popsal změny opět muž nejpovolanější, Petr Pavlát a pootevřel i výhled do možné budoucnosti:
„V případě rychlostních zkoušek v okolí Mladé Boleslavi očekáváme reakce jezdců na to, zda odpovídají současnému trendu snižování rychlostních průměrů a zvyšování bezpečnosti. Následky havárií v rychlosti kolem 200 km/h jsou zcela jistě jiné, než v rychlosti 90 km/h. Pokud bude reakce negativní, museli bychom je definitivně opustit. Bezpečnost všech účastníků rally je pro organizační tým prioritou číslo jedna! Pokud se tyto úseky osvědčí, mám v hlavě několik možných vylepšení, ovšem jejich realizace není možná bez součinnosti s městem a bez úprav některých částí, které dnes slouží jen pro pěší.“
Startovní časy RZ 1. etapy:
Start 1. etapy 13:30 RZ 1-Vinec 15:38 RZ 2 Skramouš 16:13 RZ 3 Sosnova 17:15 RZ 4 Mlada Boleslav 20:08 RZ 5 Vinec 20:30 RZ 6 Skramouš 21:05 Cíl 1. etapy 22:50
TZ/Rally Bohemia / Milan Hauer
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?