Sebastien Loeb komentuje taktické vítězství Fordů v Turecku.
Loeb se v páteční etapě dostal do vedení. Jezdci Fordu takticky zpomalili, aby v sobotu jezdec Citroenu startoval jako první a všem tak čistil trať. Čištění trati je problém, neboť povrch před prvním autem je kluzký, je tam plno volné šotoliny. Vůz tak nemá potřebnou přilnavost a jezdec tak hodně ztrácí. Toho využili oba jezdci Fordu. Hned v sobotu hned po první RZ Loeb ztratil důležité vteřiny, které už nedokázal smazat byť jel sebelíp.
Sám Loeb k tomu říká: "Není pěkné, že čistím trať a tím ztratím. Ale bohužel tato taktika není zakázaná a Fordům to beze zbytku pěkně vyšlo. Tohle by se mělo změnit,"
Je pravdou, že tohle není zakázáno, ono v pravdě to asi ani zakázat nejde. U Formule 1 je taktizování zakázáno, jenže tam je to naprosto viditelné. U rally toto taktizování zpomalením nejde, jelikož jezdci startují minutu nebo dvě za sebou. Sice mají k dispozici splity (aktuální rozestupy), ale na zkoušce dlouhé např. 31 km se těžko dá dokázat proč jezdec zpomalil. Těch důvodů ke zpomalení může být tisíc.
"Ze sportovního hlediska to je nesportovní, a Ford toho využil. Podle mě je něco špatně. Prostě to Fordům vyšlo," konstatuje smutně Loeb
Vedoucí týmu Citroen Olivier Quesnel nebyl tímto manévrem Fordu nijak překvapen a na tiskové konferenci v pátek večer konstatoval, že i kdyby jel Loeb v sobotu sebelíp, prostě není v silách vyhrát. "Nemyslím si, že je to v rámci fair play, " podotkl Quesnel
Je zajímavé podívat se do výsledků. Loebovi se nepovedla RZ 12, kde ztratil 16 sekund. Druhé průjezdy zkoušek už dokázal vyhrát, RZ 15 se stejným časem jako Hirvonen a RZ 16 vyhrál a dal Hirvonenovi pouze vteřinu a půl. V neděli byly na programu tři testy, v celkové délce cca 70 km. Zde se dalo útočit. Jenže Loeb pokazil hned RZ 17 a dostal osm vteřiny a bylo vymalováno. Zbylé dva testy sice vyhrál, ale Hirvonen jel natolik skvěle, že prostě nebylo v silách manko stáhnout.
Uvidíme, jestli se pokusí FIA do tohoto taktizování zasáhnout. Podle mého názoru by neměla. Co si o tom myslíte Vy? Napište svůj názor do diskuse pod článek.
Foto: www.wrcturkey.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?