Po velmi slibné první polovině Turecké rallye, kdy se Martin Prokop s Janem Tománkem pohybovali v popředí klasifikace PWRC, následovalo pro české barvy zklamání z nedokončené soutěže. Před startem do závěrečné nedělní etapy byla totiž posádka ze soutěže diskvalifikována.
Podrobnosti k sobotní etapě přidává ze svého pohledu pilot Martin Prokop: "Při přejezdu na jednu z rychlostních zkoušek se na voze vyskytla závada palivového systému, a auto se zastavilo. Oprava trvalo dlouho, a i přes plné nasazení a 70 kilometrů dlouhý přejezd jsme dorazili na start další "erzety" o 19 minut později. Tzn. že jsme tak o čtyři minuty nestihli limit. Nejdříve nám toto uznali, ale po dvou odjetých vložkách přišlo rozhodnoutí, které nás vyřadilo ze zbylých sobotních vložek."
"Nicméně ráno jsme byli připraveni do 3.etapy odstartovat v systému Superrally. V tom, ale přišla zpráva o našem vyloučení za cizí pomoc na přejezdu za vložkou. Zarážející byl pro mě ale způsob jakým sportovní komisaři o našem osudu rozhodli. A to bez jakýchkoliv podložených důkazů," neskrývá své rozladění Martin. Zajížděné časy ve srovnání s konkurencí mohou před dalšími starty naplňovat Jipocar Racing Team optimismem přesto převládá u teamu zřetelné zklamání.
"Je to velmi nepříjemné v tom, že vidíme potenciál, ale pořád nás něco sráží na zem. To vše je hodně náročné na psychiku celého teamu.. Z velké části jde i o smůlu, kterou nemůžeme příliš ovlivnit. V přípravě děláme pro úspěch vše. Půjdeme dál, věci budeme řešit. Snad nám pauza, která nás teď čeká, pomůže se chytit," doufá Martin Prokop. Šestitýdenní pauzu v kolotoči mistrovství světa, která po startu v Turecku na posádky čeká, vyplní Jipocar Racing Team startem v Estonsku. Ten poslouží především jako příprava a test na Finskou rallye. "V půlce července pojedeme s C2 závod v Estonsku. Jedná se o soutěž místního mistrovství," prozrazuje jihlavský pilot.
TZ/Jipocar Racing www.martinprokop.com
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.