AKTUALIZOVÁNO: FOTOGRAFIE ZE STARTU KRKONOŠSKÉ RALLY. Uplynulý víkend se bojovalo v poháru mládeže na Tišnovsku. Nechyběla posádka Jakub Urban - Standa Saifrt.
Stříbrná Tišnovská epizoda Uplynulý víkend se bojovalo v poháru mládeže na Tišnovsku. Nechyběla posádka Jakub Urban - Standa Saifrt. Poměřit se s ostatní konkurencí a získávat další zkušenosti v rally, to byl hlavní úkol posádky Jakub Urban - Standa Saifrt. Před startem jezdec avizoval, že boj se asi konat moc nebude, že zkoušky jsou příliš rychlé a bude rozhodovat, kdo kolik má naježděno a jakou má techniku. Na trati se objevili Martin Semerád, Jan Černý, Vláďa Mandík a Jakub. Martin Bujáček také, ale už s Lancerem EVO VII. První dva jmenovaní se do sebe pustili s pořádnou vervou, třetí se držel Jakub, když čtvrtý Mandík na něj ztrácel 13 vteřin. V polovině soutěže odstoupil Vladimír Mandík. Mezitím se Martin Semerád ujal vedení, které už nepustil. Souboj o toto vedení neustála technika Jana Černého, když na RZ 8 přestala fungovat převodovka. Jakub skončil druhý. Soutěž provázely přeháňky a ta průtrž mračen na závěrečném testu byla velmi vydatná, jak se v takové slotě jelo? To jsem ještě nezažil, ani když jsem jezdil autokros. Pršelo jak z konve a ještě do toho kroupy, přední sklo jsme měli totálně bílé, jak mlíko. Jeli jsme krokem, já koukal na cestu částečně otevřeným bočním oknem a částečně průzorem, který jsem si narychlo utřel v čelním skle. Ale hlavní je že jsme to ustáli. Když jsme u toho, vyskytly se nějaké problémy ? Kromě fyzikálního jevu, zamlženého skla díky počasí nic. Jen snad v jedné z RZ jsem to trošku přehnal a skočili jsme víc než bylo v plánu a těsně jsme minuli zídku. A celkové zhodnocení soutěže? Bylo to trochu rychlejší závodění, já si spíš potrpím na techničtější tratě, ale jo, pěkná soutěž. S autem jsem se už docela skamarádil, a celkou soutěž jsme si pěkně užili, zejména RZ 2,5,8. Posády Královehradeckého Rally Klubu čeká nabitý víkend. 13. a 14. 6 se zúčastní Rally Krkonoše a to v plném složení. S VW Polo Jakub Urban - Standa Saifrt (st.č. 102), se Škodou Fabia TDi Pavel Urban - Jiří Švec (st.č. 307) a s druhou, tentokrát benzínovou Fabií Luboš Picek - Martina Picková (st.č.310) Všechny přijďte podpořit ke trati. Posádku podporují firmy FILTR ZEOS s.r.o., MONTS s.r.o.; KOVOLAK PROFI s.r.o. a Autoopravna ZÁKOUTSKÝ. Mediální podporu zajišťuje internetový portál RALLYZONE.CZ. Foto: Rallyzone.cz /Tomáš Urban/ Adam Válek
Foto z Rally Krkonoše: David Jeřábek
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?