AKTUALIZOVÁNO: FOTOGRAFIE ZE STARTU KRKONOŠSKÉ RALLY. Uplynulý víkend se bojovalo v poháru mládeže na Tišnovsku. Nechyběla posádka Jakub Urban - Standa Saifrt.
Stříbrná Tišnovská epizoda Uplynulý víkend se bojovalo v poháru mládeže na Tišnovsku. Nechyběla posádka Jakub Urban - Standa Saifrt. Poměřit se s ostatní konkurencí a získávat další zkušenosti v rally, to byl hlavní úkol posádky Jakub Urban - Standa Saifrt. Před startem jezdec avizoval, že boj se asi konat moc nebude, že zkoušky jsou příliš rychlé a bude rozhodovat, kdo kolik má naježděno a jakou má techniku. Na trati se objevili Martin Semerád, Jan Černý, Vláďa Mandík a Jakub. Martin Bujáček také, ale už s Lancerem EVO VII. První dva jmenovaní se do sebe pustili s pořádnou vervou, třetí se držel Jakub, když čtvrtý Mandík na něj ztrácel 13 vteřin. V polovině soutěže odstoupil Vladimír Mandík. Mezitím se Martin Semerád ujal vedení, které už nepustil. Souboj o toto vedení neustála technika Jana Černého, když na RZ 8 přestala fungovat převodovka. Jakub skončil druhý. Soutěž provázely přeháňky a ta průtrž mračen na závěrečném testu byla velmi vydatná, jak se v takové slotě jelo? To jsem ještě nezažil, ani když jsem jezdil autokros. Pršelo jak z konve a ještě do toho kroupy, přední sklo jsme měli totálně bílé, jak mlíko. Jeli jsme krokem, já koukal na cestu částečně otevřeným bočním oknem a částečně průzorem, který jsem si narychlo utřel v čelním skle. Ale hlavní je že jsme to ustáli. Když jsme u toho, vyskytly se nějaké problémy ? Kromě fyzikálního jevu, zamlženého skla díky počasí nic. Jen snad v jedné z RZ jsem to trošku přehnal a skočili jsme víc než bylo v plánu a těsně jsme minuli zídku. A celkové zhodnocení soutěže? Bylo to trochu rychlejší závodění, já si spíš potrpím na techničtější tratě, ale jo, pěkná soutěž. S autem jsem se už docela skamarádil, a celkou soutěž jsme si pěkně užili, zejména RZ 2,5,8. Posády Královehradeckého Rally Klubu čeká nabitý víkend. 13. a 14. 6 se zúčastní Rally Krkonoše a to v plném složení. S VW Polo Jakub Urban - Standa Saifrt (st.č. 102), se Škodou Fabia TDi Pavel Urban - Jiří Švec (st.č. 307) a s druhou, tentokrát benzínovou Fabií Luboš Picek - Martina Picková (st.č.310) Všechny přijďte podpořit ke trati. Posádku podporují firmy FILTR ZEOS s.r.o., MONTS s.r.o.; KOVOLAK PROFI s.r.o. a Autoopravna ZÁKOUTSKÝ. Mediální podporu zajišťuje internetový portál RALLYZONE.CZ. Foto: Rallyzone.cz /Tomáš Urban/ Adam Válek
Foto z Rally Krkonoše: David Jeřábek
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.