Valašského jezdce Mojmíra Madera čeká o nadcházejícím víkendu první letošní start. Posádka Máder-Orel se zúčastní Eurostroj Rally Tišnov.
V loňském roce se Mojmír Máder se svým Nissanem Almera účastnil "prostředního" mistrovství. Na Valašské rally nestartovali. Zúčastnili se až druhé soutěži seriálu, a to v Hustopečích. Se svou Almerou nestačili na dvojici rychlých vozů Clio Sport Krajčíka a Novotného, ani na vítěze Smékala s Type R. Připsali si deset bodů za čtvrté místo.
Vynechali Rally Pelhřimov. Dalším startem byla Böttcher Rally Vyškov. Zdejší soutěž provázelo blátivé počasí. Posádce to ovšem sedělo. Je pravdou, že do superrally spadli soupeři Stromšík s Astrou i Hanáček s Cliem Sport. Se Smékalem s daleko lepší technikou se závodit nedalo. Přesto posdáka jela velmi rychle. Dokonce tak rychle,že na odbočení z panelové cesty nedobrzdili a vjeli do rozbláceného pole. Zprvu to vypadalo, že vyjedou sami o sobě, ale přidat své síly museli i diváci. Vyproštění se povedlo a posádka si udržela druhé místo.
Exkurze do pole při Rally Vyškov 2007
Další soutěží byl Partr Rally Vsetín. Po první etapě to vypadalo nelichotivě. Poslední místo ve třídě N3. Kde byla chyba? Silní soupeři a také závodění za tmy. Druhá etapa byla náročnější a obsahovala více rychlostních zkoušek. Na rychlostní zkoušky napadl sníh a jako by to byla živá voda pro posádku Almery. Zajížděli druhé časy a poslední dvanáctou RZ dokonce vyhráli. Celkově byli druzí, a zase nestačili pouze na Smékala s Civicem Type R.
V celkové tabulce mistrovství tak skončili na vynikajícím třetím místě.
Pro rok 2008 opět připravovali svou tradiční zbraň Nissan Almera GTi. Avizovaná byla účast ve Sprintovém mistrovství. Vše vypadalo, že se posádka zúčastní prvního podniku ve Vyškově. Týden před těmito závody proběhl malý funkční test, při kterém začal stávkovat motor Almery. Posádka se nakonec z účasti omluvila a motor putoval do Plzně. Vzhledem o omezeným financím se nejeli do Lužických hor, ale posádka bude startovat na Eurostroj Rally Tišnov. Zeptali jsme se jezdce na několik otázek.
Tak konečně to vypadá, že se letos svezete, motor už je v potimální kondici?
"Motor šlape už jak má, sice ne jako hodinky ale šlape. Doufejme, že bude v optimální kondici po celý závod,"
Absolvovala posádka nějakou speciální přípravu po dlouhé pauze?
"Vzhledem k mému pracovnímu vytížení, příprava na závody neprobíhala tak jak bych si představoval. Zato spolujezdec se připravoval dobře, narodila se mu dcera, takže to byla příprava jako víno,"
K narození dcery gratulujeme a přejeme zdraví. Další otázkou je konkurence, dá se pomýšlet na úspěch v této konkurenci?
"Jedeme závodit, pro mne jsou soupeři všichni. Vzhledem k tomu, že naše technika je dávno za zenitem, tak konkurence je naprosto obrovská, uvidíme po první RZ :-),"
Každý má nějaký oblíbený povrch, jak jste na tom vy?
"Já mám nejraději sucho, ale na loňském Vsetíně bylo vidět kdo na tom jak je s jízními vlastnostmi (napadl sníh a bylo všelicos). Mokro hlavně smaže rozdíl ve výkonu motorů. Rád bych do Tišnova suchom jeikož jsme dlouho nejeli,"
Posádka Mojmír Máder - Rostislav Orel a jejich Nissan Almera GTi mají na dveřích startovní číslo 103. Přijdte je podpořit.
Tým startuje ze mediální podpory Rallyzone.cz.
TZ/Tomáš Urban Foto/ Rallyzone.cz / Tomáš urban
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?