Podobně jako Rally Hustopeče poprvé přivítala účastníky Mezinárodního mistrovství České Republiky, zažil na jihu Moravy Miroslav Levora jr. premiéru s novým vozem.
Již v lednu tohoto roku se začala v týmu Auto Power v Chlumčanech u Plzně připravovat nová Fabie s tím, že by se mohla poprvé představit v Českém Krumlově. Nakonec se ale stavba protáhla a bylo jasné, že premiéra bude až v Hustopečích. Ovšem jak už to tak někdy bývá, několik málo dní před soutěží se objevily nečekané technické potíže a start byl najednou více než nejistý.
„V pondělí večer soutěžního týdne jsme dokonce zvažovali, že letošní ročník hustopečské rally vynecháme. Po obětavé práci celého týmu jsme nakonec auto dokončili, to vše po nonstop práci z pondělí na středu, kdy jsme uvedli auto do provozu v pět hodin ráno. V deset hodin pak následovala STK a prohlídka vozu technickým komisařem v Praze. O hodinu později jsme už s Pavlou mířili do Hustopečí na seznamovací jízdy,“ popisuje Mirek hektické chvíle před samotným závodem.
Při stavbě nové Fabie třídy A5 se vycházelo z vozu, se kterým posádka Miroslav Levora jr. – Pavla Třebínová odjela úvod letošní sezóny. „Největší změnou oproti starému autu je osazení vozu šestistupňovou sekvenční převodovkou Sadev, jiný je i motor. Ten pochází z dílen firmy LSC Brázdil, od toho pohárového se liší o něco vyšším výkonem a čtyřklapkovým sacím tělesem. Zároveň jsme při stavbě využili několikaletých zkušeností s vývojem pohárových Fabií,“ říká k nové technice mladý jezdec.
V Hustopečích se ve třídě A5 sešlo jen minimum soupeřů a jak se nakonec ukázalo, tento závod nerozhodl výkon posádek, ale technika a připravenost vozů. Miroslav Levora s Pavlou Třebínovou se na start postavili s nevyzkoušeným vozem, na místě proto byly velké obavy o jeho spolehlivost. Jak se později ukázalo, jako jediný nakonec dorazil do cíle. Vlastimil Hodaň i Libor Šašek totiž postupně odstoupili kvůli technickým závadám.
„Pokud jde o můj výkon, nejsem vůbec spokojen. Od začátku jsem se nedokázal dostat do tempa, nastavení auta mi vůbec nesedlo. Noční vložky v pátek, to bylo jedno velké trápení, k tomu se ještě přidaly nefunkční brzdy. Ztráta z první etapy byla taková, že v té druhé nebylo kam spěchat. Pojali jsme tedy zbytek soutěže jako test vozu a vyzkoušeli jiná nastavení podvozku. Po vypadnutí posádek před námi nám pak vítězství doslova spadlo do klína, ovšem daleko větší radost jsem měl z toho, že auto dojelo až do cíle. Chtěl bych tímto poděkovat celému týmu Auto Power za odvedenou práci při soutěži a především hlavnímu mechanikovi Tondovi Rupertovi, managerovi týmu a taťkovi v jedné osobě pak za obětavý výkon při přípravě nového vozu,“ dodává Miroslav Levora jr.
Dalším závodem bude pro posádku Levora - Třebínová 19. Horácká Rally, která startuje již za dva týdny v okolí Třebíče.
Miloš Rybář Foto: Honza Froněk
Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.