Podobně jako Rally Hustopeče poprvé přivítala účastníky Mezinárodního mistrovství České Republiky, zažil na jihu Moravy Miroslav Levora jr. premiéru s novým vozem.
Již v lednu tohoto roku se začala v týmu Auto Power v Chlumčanech u Plzně připravovat nová Fabie s tím, že by se mohla poprvé představit v Českém Krumlově. Nakonec se ale stavba protáhla a bylo jasné, že premiéra bude až v Hustopečích. Ovšem jak už to tak někdy bývá, několik málo dní před soutěží se objevily nečekané technické potíže a start byl najednou více než nejistý.
„V pondělí večer soutěžního týdne jsme dokonce zvažovali, že letošní ročník hustopečské rally vynecháme. Po obětavé práci celého týmu jsme nakonec auto dokončili, to vše po nonstop práci z pondělí na středu, kdy jsme uvedli auto do provozu v pět hodin ráno. V deset hodin pak následovala STK a prohlídka vozu technickým komisařem v Praze. O hodinu později jsme už s Pavlou mířili do Hustopečí na seznamovací jízdy,“ popisuje Mirek hektické chvíle před samotným závodem.
Při stavbě nové Fabie třídy A5 se vycházelo z vozu, se kterým posádka Miroslav Levora jr. – Pavla Třebínová odjela úvod letošní sezóny. „Největší změnou oproti starému autu je osazení vozu šestistupňovou sekvenční převodovkou Sadev, jiný je i motor. Ten pochází z dílen firmy LSC Brázdil, od toho pohárového se liší o něco vyšším výkonem a čtyřklapkovým sacím tělesem. Zároveň jsme při stavbě využili několikaletých zkušeností s vývojem pohárových Fabií,“ říká k nové technice mladý jezdec.
V Hustopečích se ve třídě A5 sešlo jen minimum soupeřů a jak se nakonec ukázalo, tento závod nerozhodl výkon posádek, ale technika a připravenost vozů. Miroslav Levora s Pavlou Třebínovou se na start postavili s nevyzkoušeným vozem, na místě proto byly velké obavy o jeho spolehlivost. Jak se později ukázalo, jako jediný nakonec dorazil do cíle. Vlastimil Hodaň i Libor Šašek totiž postupně odstoupili kvůli technickým závadám.
„Pokud jde o můj výkon, nejsem vůbec spokojen. Od začátku jsem se nedokázal dostat do tempa, nastavení auta mi vůbec nesedlo. Noční vložky v pátek, to bylo jedno velké trápení, k tomu se ještě přidaly nefunkční brzdy. Ztráta z první etapy byla taková, že v té druhé nebylo kam spěchat. Pojali jsme tedy zbytek soutěže jako test vozu a vyzkoušeli jiná nastavení podvozku. Po vypadnutí posádek před námi nám pak vítězství doslova spadlo do klína, ovšem daleko větší radost jsem měl z toho, že auto dojelo až do cíle. Chtěl bych tímto poděkovat celému týmu Auto Power za odvedenou práci při soutěži a především hlavnímu mechanikovi Tondovi Rupertovi, managerovi týmu a taťkovi v jedné osobě pak za obětavý výkon při přípravě nového vozu,“ dodává Miroslav Levora jr.
Dalším závodem bude pro posádku Levora - Třebínová 19. Horácká Rally, která startuje již za dva týdny v okolí Třebíče.
Miloš Rybář Foto: Honza Froněk
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?