Pro každého jezdce nastává vrchol sezóny v jinou chvíli. Pro některé s poslední soutěží roku, jiní mají mezi podniky, zařazenými do šampionátu, svoji „srdcovku“, na kterou nedají dopustit.
Pro Lumíra Firlu s Pavlem Švajdou je takovou „srdcovkou“ červnová Eurostroj rally Tišnov. V předešlých letech se jim na této soutěži dařilo a letos zde budou poprvé v roli reprezentantů domácí stáje Eurostroj Rallye Team v AČR.
„Na Tišnov v mé hlavě převládají příjemné vzpomínky. V roce 2005 se mi zde se Seatem Cordoba WRC podařilo zajet několik solidních časů a vlastně poprvé jsem tu dokázal proniknout mezi širší špičku. O rok později jsme už startovali na Mitsubishi Lancer EVO VI a měli jsme zaděláno na senzační výsledek. Po skvělém finiši v dešti nám patřilo druhé místo absolutně a první mezi českými posádkami, naše radost ze senzačního výsledku však bohužel trvala jen do závěrečné technické kontroly. Loni jsme pak na této soutěži učili jezdit naši Evo sedmičku a podařilo se nám i přes technické problémy vybojovat sedmé místo,“ vzpomíná Lumír Firla.
Třebaže v Tišnově startuje pravidelně a zdejší prostředí již zná, letos na něj přeci jen jedna novinka čeká. Poprvé se zde na startu objeví v „domácím dresu“ firmy Eurostroj Schlager, která je jeho hlavním sponzorem. „Bude to jistě příjemné. Eurostroj rally Tišnov se tím pro nás stala vlastně domácí soutěží a vrcholem sezóny. Už se sem opravdu moc těšíme, zvláště, když se nám tu v posledních letech vždy dařilo jezdit pěkné časy,“ dodal spolujezdec Pavel Švajda.
Lumír s Pavlem se v okolí Tišnova budou snažit prolomit smolnou sérii z dosavadního průběhu letošního sprintového mistrovství. Ve Vyškově na Böttcher rally si oba členové posádky vedli dobře a dlouho to vypadalo na umístění na hranici první a druhé desítky, ale v závěru se na trať snesl obrovský liják, který trať výrazně ztížil. Lancer sedmé evoluce bohužel vypochodoval z cesty ven, skončil zapíchnutý vedle mostu a účinkování v soutěži pro něj skončilo. Na druhém podniku šampionátu v okolí Hrádku nad Nisou už týmové mitsubishi cíl vidělo, svůj den však tentokrát neměla posádka.
„Hrádek nám opravdu nesedl a nejraději bychom na něj zapomněli. Snažili jsme se sice, ale časy pro nás byly skutečným zklamáním,“ vrátil se k předchozímu podniku mistrovství Lumír, na kterého čeká v Tišnově zajímavý duel s týmovým kolegou. Eddy Schlager disponuje stejnou evolucí mitsubishi jako Lumír a jak se v předešlých letech ukázalo, takřka domácí prostředí mu sedí. Pro posádku Firla – Švajda tedy nebude lehkým soupeřem.
Eurostroj rally Tišnov bude zahájena již tento pátek, kdy se na tišnovském náměstí Míru uskuteční představení vybraných soutěžních posádek. Na soutěžící poté v sobotu čeká náročná trať, tvořená devíti členitými rychlostními zkouškami, z nichž každá se v minulosti už při tišnovské rally jela. Vítěz soutěže bude znám v 17:00 hodin, kdy má na cílovou rampu přijet první automobil.
TZ / Text a foto: Jiří Dokulil, ftr-media
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?