Dneska si jezdci mimořádně přivstali a vydali se vstříc poslední etapě náročné soutěže. Pořád ve vedení Francouz Loeb, druhý velmi dobrý Solberg.
Francouz Loeb vede nadále o více než minutu před Petterem Solbergem na novém Subaru WRC S14. Třetí o další minutu je Henning Solberg, který se, pokud vydrží,dočká pódiového umístění. Čtvrtý Hirvonen je za Solbergem pouze půl minuty. V případě defektru se tak může pořadí, i na prvních místech měnit. Čtvrté místo obsazuje Aava s Citroenem. Pátý je Sordo, který předjel Wilsona. Šestý Gardemeister. Jediným odstoupivším jezdcem je tak dnes Atkinson po problémech s podvozkem.
V PCWRC vede Rakušan Aigner. Nemá to ale jednoduché, jelikož druhý Rauam je za ním pouze půl minuty. Třetí Sousa ztrácí na druhé místo jen patnáct vteřin.Mezi čtvrtým místem Arauja a pátým Nutahary je osm vteřin. Další rozdíly už jsou v minutách. Martin Prokop je v PWRC sedmnáctý, absolutně pak čtyřicátý.
Komentáře jezdců
NUTAHARA F. / BARRIT D. "Rozhodli jsem se raději něco prodat a v klidu dojet." RAUAM M. / KUTT S. "Bylo to zrádné ráno, měli jsme problémy s transmisemi. Druhá RZ byla lepší, ale ztratili jsme se v rozpisu 5 km před cílem. Do cíle je daleko." ATKINSON Ch. / PREVOT S. Odstoupil před RZ, problém s podvozkem. SOUSA B. / MAGALHAES C. "Na téhle RZ jsme málem přišli o vše, škrtli jsme si zadkem auta." AIGNER A. / WICHA K. "Máme problém se zadním diferenciálem, hlavně do kopce to byl problém. Ale mohlo být ještě hůř. V servisu se to spraví, jedeme dál."
GALLI G. / BERNACCHINI G. "Jedeme bez tlaku. Změnili jsme pár věcí v nastavení, testujeme. Doufejme, že v Turecku bude všechno OK. Potřebujeme trochu štěstí." ÖSTBERG M. / UNNERUD O.-K. "Učíme se." VILLAGRA F. / MARIA VOLTA J. "Dnes je to dobré, jedeme a užíváme si to." ANDERSSON P.-G. / ANDERSSON J. (st. č. 12) "Odbočil jsem opačně na křižovatce na první RZ kvůli prachu, ale jinak pohodě"
AL-QASSIMI K. / ORR M. "Měnila se přilnavost na trati. Místy bylo dost šotoliny." GARDEMEISTER T. / TUOMINEN T. "Velmi dobré, žádné potíže." RAUTENBACH C. / SENIOR D. "Snažíme se jet dobrý rytmus, ale je to hodně rozbité." LATVALA J.-M. / ANTTILA M. "Pocitově dobré, máme dobrou pozici na trati. Jedu si svoje, na jistotu." SORDO D. / MARTÍ M. "Jel jsem v klidu, nechci riskovat. Potřebujeme body pro značku, lehko bych mohl dostat defekt." WILSON M. / MARTIN S. "Bude to těžké, udržet Sorda za sebou. Měl jsem defekt na předchozí RZ, pneumatika byla měkká." AAVA U. / SIKK K. "Dani Sordo jede hodně rychle, musím jej udržet za sebou. Podmínky jsou těžké, rozbité, ale lepší, než jsem čekal." HIRVONEN M. / LEHTINEN J. "Teď jsem jel úplně naplno. Měli jsme štěstí, že jsme nedostali defekt. Bude to těsné." SOLBERG H. / MENKERUD C. "Auto mi několikrát zhaslo. Třetí místo mi utíká. Stejný problém jako včera, ale častěji," SOLBERG P. / MILLS P. "Měli jsme nějaké problémy, snažíme se s tím srovnat. Auto nefunguje tak dobře jako včera." SOLBERG H. / MENKERUD C. "Lehce zavadil o stromy" LOEB S. / ELENA D. "Bylo to trochu rozbité v polovině RZ, zpomalil jsem. Kdybych jel naplno, nevím, co by se dělo."
Výsledky v časech po RZ 16
1.LOEB S. / ELENA D. CITROËN C4 WRC A8 03:19:43.6 2.SOLBERG P. / MILLS P. SUBARU Impreza WRC 08 A8 +1:07.2 3.SOLBERG H. / MENKERUD C.FORD Focus RS WRC 07 A8 +2:08.7 4.HIRVONEN M. / LEHTINEN J.FORD Focus RS WRC 07 A8 +2:31.3 5.AAVA U. / SIKK K. CITROËN C4 WRC A8 +2:14.5 6.SORDO D. / MARTÍ M. CITROËN C4 WRC A8 +5:34.9 7.WILSON M. / MARTIN S. FORD Focus RS WRC 07 A8 +5:43.7 8.LATVALA J.-M. / ANTTILA M. FORD Focus RS WRC 07 A8 +8:03.4 9.GARDEMEISTER T. / TUOMINEN T. SUZUKI SX4 WRC A8 +10:01.7 10.RAUTENBACH C. / SENIOR D. CITROËN C4 WRC A8 +10:40.4 11.AL-QASSIMI K. / ORR M. FORD Focus RS WRC 07 A8 +13:17.5 12.ANDERSSON P.-G. / ANDERSSON J. SUZUKI SX4 WRC A8 +14:06.0 13.AIGNER A. / WICHA K. MITSUBISHI Lancer Evo IX N4 +18:02.0 14.VILLAGRA F. / MARIA VOLTA J. FORD Focus RS WRC 07 A8 +18:15.0
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?