RALLY HUSTOPEČE; PREVIEW: Pátým podnikem mistrovství republiky ve dvoudenních soutěžích je již dnes Rally Hustopeče. Letošní sezóna se tak přehoupne do své druhé poloviny. Premiéra Jana Kopeckého s Peugeotem.
Na letošní rally Hustopeče je přihlášeno 63 posádek. Letošní průběh šampionátu je zatím jednoznačnou doménou jednoho jezdce, Romana Kresty. Své tři starty proměnil ve tři vítězství. Na paty mu šlape Pavel Valoušek, se ztrátou třiceti bodů. třetí je Pech se ztráto čtyř bodů na Valouška.
Letošní Hustopeče budou velmi zajímavé. Přibyli zde velcí soupeři, kteří Krestovi nedají nic zadarmo v podobě Jana Kopeckého, který zde poprvé představí svůj Peugeot 207 S2000. Další vůz S2000 představí Jožka Béreš, který pojede s Puntem, se kterým kvůli zranění nemůže startovat Tarabus. Myslím že se máme na co těšit. Další Peugeoty 207 S2000 přivezli Peták a Odložilík, který jel v Krumlově výborně, než udělal kolostřešní kombinaci a pak utrhl kolo.
POřadím bude chtít určitě zamíchat také Karel Trojan, kterému se nedařilo v Krumlově, a také rozjetý vlak z Poteča, Jarek Orsák. Na Krumlově se do první pětky vměstnal Běhálek se Subaru, ale jezdecká chyba mu životní výsledek zhatila. (skončil v poslední RZ mimo trať.) Na trať se Subaru vyrazí také Vojta Štajf, druhé subaru se stejné stáje pojede dámská posádka Eva Vykydalová - Ivona Vyštejnová. Noční etapa by mohla sedět Trinerovi, na jehoš Subaru už je převodovka opět ve skvělé kondici.
V nižších třídách, zejména ve dvoukolkách nebude chybět zlaté Punto Šlehofera. V této kategorii se letos bojuje na ostří nože, posádky jsou velmi vyropvnané. Hon na Šlehofera podniknou Josef Sedláček a Jan Vanáč a Antonín Tlusťák. Premiéru letos bude mít Jiří Vlček se "Sněhurkou" . Ve třídě A5 nebudou chybět Brynda, Levora s Fabiemi a Hodáń s Felicií.
Pořadatelé vycházeli pri stavbě trati z loňského ročníku. POuze rozšířili páteční etapu, která startuje netradičně až v pátek před devátou večerní. POsádky si tak užijí tmy. Na posádky čekají v pátek tři úseky které se pojedou dvakrát. V cíli etapy pak budou první jezdci o půl druhé v noci. Sobotní etapa v podstatě vychází z té páteční, jen se jedou některé úseky obráceně. Třeba napřáklad RZ 8/11/14 Hustopečská se jede třikrát. Celá trať jsou poměrně úzké a kvalitní asfaltové cesty ,mezi vinicemi. Speciální věcí jsou šotolinové úseky. Pro fotografy to bude určitě zajímavé. Posádky si stěžovaly, že šotolina je velmi rozbitá, pořadatel na to reagoval a šotolinu vyspravil novým štěrkem, který je zaválcovaný.
Loňský ročník soutěže se nejlépe Leošovi Flídrovi s Octavií WRC. V páteční noční části mu ale velmi šlapal na paty JAn Kopecký s kitovou Fabií, který nakonec skončil druhý, po Barvíkově výletu do vinic ze druhého místa. Barvík nakonec skončil třetí před dotírajícím Semerádem.
V kategorii N3 pojedou Civicy Type-R Křížka a Smékala, určitě jim zde na domácí soutěži bude chtít zatopit Rada s Alfou Romeo.
Pravidelné informace z dění v Hustopečích Vám budeme přinášet.
Rozpis diváckých míst najdete zde. Mapy rychlostních zkoušek najdete zde. Startovní listina je zde.
Foto: Luboš Jánoš
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?