Pohár mládeže měl na pořadu druhou soutěž ve svém kalendáři. Thermica Rally Lužické hory. Nechyběla ani posádka Královehradeckého rally klubu.
Jakub Urban se zkušeným Standou Saifrtem absolvovali Rally Lužické hory. Na startu se sešly čtyři posádky, chyběl pouze Honza Černý, který má zlomenou ruku. Naopak přibyl Vladimír Mandík ml.
Soutěžící v poháru mládeže startovali až za celým startovním polem, tedy i za jezdci K4 poháru. Je to trochu nepochopitelné. Ale jinak byla soutěž povedená. Jakub k tomu říká: „Lužické hory se mi hodně líbily. Auto fungovalo jak má a tratě byly sice hodně rozbité, ale pěkné, hlavně na šotolině jsem si to užíval. Škoda jen dvou zničených pneumatik a zrušené 3.RZ,“
V loňském ročníku poháru mládeže bojoval Jakub s Vláďou Mandíkem na Felicii. Jaké to bylo letos? „Bylo to super, až do poslední chvíle jsme vlastně nevěděli, kdo vlastně skončil třetí. Vláďa jel hodně rychle a jet se starou feldou, dostal bych pořádné obklady,“
Druhou sezónu prohání VW Polo po soutěžích poháru mládeže Martin Semerád, dokážeš jeho a tvé auto srovnat? „Stáj okolo Mácy je profesionální. Když jsem procházel ve Vyškově servisem a nakoukl pod kapotu Mácova Pola, viděl jsem, že je to auto, které má v dané třídě vše co se tam dá podle homologace dát. My máme pouze sériovou 1,4 MPI 16V. Musím ale říct, že jízdní vlastnosti našeho auta jsou velmi dobré v porovnání s Felicií,“ komentuje Jakub
Dalším podnikem poháru mládeže je Rally Tišnov. Zde opět posádka Královehradeckého rally klubu nebude chybět. Pak se představí v Krkonoších o s otcem s dieselovou Fabií.
Posádku podporují firmy FILTR ZEOS s.r.o., MONTS s.r.o.; KOVOLAK PROFI s.r.o. a Autoopravna ZÁKOUTSKÝ. Mediální podporu zajišťuje internetový portál RALLYZONE.CZ.
Text: Tomáš Urban Foto: RallyZone.cz / Martin Trdla
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?