Na letošní Thermica rally Lužické hory startoval Královehradecký rally klub se třemi vozy. Podívejme se jak soutěž probíhala.
Na start soutěže se postavila nově složená posádka Pavel Urban – Jiří Švec. Cílem rally bylo vyzkoušet vůz po opravě převodovky a hlavně bylo se sehrát s novým spolujezdcem. Obojí se povedlo, v týmu panuje spokojenost.
V konkurenci si posádka také nevedla špatně. Velmi všem ujeli bratři Bočkové co ty na to. „Bočkovci jsou úplně jinde než my, dá se říct, že v autě mají všechno co homologace dovolí a je to top auto v naší kategorii. Jede jim to naprosto úžasně,“ říká jezdec
Z výsledkové listiny to vypadá, že se jela pěkná hrana. Deset aut okolo posádky Pavla Urbana jelo v deseti vteřinách. „To tak opravdu vypadá, ne my jsme hranu opravdu nejeli, užíval jsem si klouzání po šotolině a čekal co se pokazí. Šotolina dala vzpomenout když jsme kdysi s Felicií vyrazili na Slovensko na rally Hurbanovo, která byla komplet na šotolině,“
Když jsi čekal co se pokazí, dočkal ses něčeho? Dočkal. Na poslední zkoušce se nám utrhl už druhý držák motoru a převodovky, takže nakonec jsme byli rádi, že jsme přejeli rampu. S těma držákama budeme muset něco urychleně vymyslet. Druhý problém měl řidič. Auto má malý rejd a do těch pracáků v retardérech se musí na ručku. Jednou to nevyšlo a lízli jsme zádí strom, takže budou i karosářské práce.“, dodává jezdec.
Další otázka směřovala na další podniky v sezóně. Posádka se zúčastní domácí soutěže Rally Krkonoše. „Loni jsme zde startovali a moc se nám líbily tratě, pokud budou letos stejně dobré, bude to pěkní svezení,“ Zde je cíl opět se sžívat se spolujezdcem a vyzkoušet auto. „ Letos je důležité si letos vyjet pro Jirku národní licenci, potom bychom mohli do sprintů. Pokud vše dojedeme a nepokazí se technika tak určitě ulovím spolujezdce a pojedeme Bohemku,“ uzavírá Pavel Urban.
Posádka startuje za podpory firem FILTR ZEOS s.r.o., MONTS s.r.o.; KOVOLAK PROFI s.r.o. a Autoopravna ZÁKOUTSKÝ. Mediální podporu zajišťuje internetový portál RALLYZONE.CZ.
Druhým vozem pod hlavičkou Královehradeckého rally klubu byla posádka Luboš Picek – Jiří Kunst. Pro tuto posádku skončila soutěž po osmi stech metrech první rychlostní zkoušky, když se ve Fabii roztrhl unášeč v převodovce. Takový výpadek přijde člověku opravdu líto.
Třetím vozem byla posádka Michal Ciller - Radek Koťátko s Fabií A5. V polovině soutěže se úspěšně prokousávali soutěží. Ve druhé polovině soutěže začali mít problémy s motorem, které vyvrcholily v posledním testu, kdy se motor rozpadl definitivně.
Text: RallyZone.cz / Tomáš Urban Foto: RallyZone.cz / Martin Trdla
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?