Eurostroj Rally Tišnov hlásí po uzávěrce přihlášek 130 posádek.
Třetí soutěž letošního Mio GPS Mistrovství ČR ve sprintrally – jihomoravská Eurostroj rally Tišnov – se i v letošním roce bude moci pochlubit početnou účastí soutěžních posádek a kvalitním startovním polem.
Po pondělní uzávěrce přihlášek figuruje v provizorní startovní listině celkem 130 posádek ze čtyř evropských zemí, když kromě Česka a Rakouska zde mají své skromné zastoupení rovněž Slovensko i Maďarsko.
S blížícím se termínem konání soutěže se zvyšuje i tempo příprav. Napilno mělo v průběhu pondělka především pracoviště tajemníka rally, neboť jak známo, většina soutěžících nechává poslání přihlášky až na poslední chvíli. Zatímco v neděli bylo mezi přihlášenými jen 80 posádek, během pondělí se jejich počet zvýšil o více než polovinu.
„Některé posádky poslaly svoji přihlášku skutečně až těsně před pondělní půlnocí,“ informuje tajemník soutěže Jan Olejníček. „S množstvím a kvalitou posádek jsme opravdu na výsost spokojení. Kaňkou zůstává pouze už v minulé tiskové zprávě zmíněný nízký počet Rakušanů, který nakonec nedosáhl ani dvacítky. Vedení seriálu Austrian Rallye Challenge přitom avizovalo účast minimálně třiceti dvojic,“ připomíná tajemník rally.
Z těch, kteří se přihlásili až těsně před uzávěrkou, budí pozornost především jméno Jana Sýkory (Mitsubishi Lancer EVO IX), který se stal vítězem předešlé soutěže seriálu v okolí Hrádku nad Nisou a v průběžné tabulce Mistrovství ČR ve sprintrally figuruje na skvělém druhém místě hned za Josefem Semerádem.
Z dalších předních pilotů do startovky přibyli stříbrný muž úvodního letošního sprintu ve Vyškově Roman Odložilík (Peugeot 207 Super 2000), loni v Tišnově bronzový Jan Jelínek, překvapení úvodu sezóny Dobroslav Ducháček a loňský vicemistr ČR ve sprintrally Viktor Szabó (všichni tři na vozech Mitsubishi Lancer EVO IX), jenž se na soutěžních tratích objeví poprvé od těžké havárie na dubnové Rally Šumava.
Velikým zpestřením soutěže by měla být účast ex-tovární Toyoty Celica GT-Four, se kterou v polovině 90. let brázdili světové tratě jezdci továrního týmu Toyota Castrol. S tímto krásným speciálem se na Tišnovsku objeví olomoučtí manželé Ottovi, kteří nechyběli už na úvodním letošním sprintu ve Vyškově a dojeli si s ním pro pěkné druhé místo v hodnocení skupiny S. Mezi oživení by měl patřit rovněž známý bavič a moderátor Dalibor Gondík, který usedne na sedadlo spolujezdce Škody Fabie TDi k Jiřímu Kulhanovi.
Seznam přihlášených mohou všichni zájemci nalézt na oficiálních stránkách pořádajícího Hanáckého rally klubu Vyškov – www.rallyvyskov.cz. Na čtvrtek pak organizátoři připravují vydání již seřazeného oficiálního seznamu přihlášek včetně startovních čísel.
TZ / Text a foto: Jiří Dokulil, ftr-media
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?