Slovenská rely sa opäť po roku presťahovala do hlavného mesta Slovenska. V Bratislave sa odohralo tretie podujatie slovenských majstrovstiev TEMPUS BECEP RALLY 2008.
Absolútnym víťazom sa stala poľská posádka Grzegorz Grzyb – Przemyslav Mazur na vozidle Fiat Abarth Grande Punto S2000, ktorá jazdí za slovenský tím FIAT RUFA Rally Team.
Napriek tomu, že organizátor v prvý deň súťaže pripravil pre súťažné posádky len necelých 20 kilometrov rýchlostných skúšok, Grzyb s Mazurom nezaváhali a na druhom mieste konečného poradia prvého dňa s minimálnou stratou 0,2 sekundy na jediné vozidlo WRC v štartovom poli, svietil nápis FIAT RUFA Rally Team.
To bola pre posádku, ktorá zastupuje farby slovenského tímu veľká výzva. Hneď v sobotu ráno sa síce na chvíľku Grzyb s Mazurom ocitli na tretej priečke, ale už po ďalšej rýchlostnej skúške sa jednoznačne ujali vedenia a toto si udržali až do konca.
Navyše pridali víťazstvo na všetkých troch rýchlostnej skúške „Rohožník“ na ktorej ako sa vyjadrili „lídri“ tejto súťaže už pred samotným štartom „bude rozhodovať“. „Je to pre nás super. Konečne sa nám podarilo dôjsť do cieľa. Vyhrali sme a veľmi tešíme. Je pravda, že Bérešova porucha a následná 30 sekundová penalizácia nám pomohla, ale po zrátaní časov by sme boli aj tak víťazi a to nás dvojnásobne teší. Boli by sme radi, keby sa nám aj na ďalších súťažiach tak darilo, ako v Bratislave. Súťaž bola veľmi ťažká a po organizačnej stránke dobre pripravená. Každá rýchlostná skúška mala iný charakter. Ďakujeme organizátorovi za to, že pripravil veľmi peknú súťaž.“ uzavrel Gregorz Grzyb
TZ / FIAT RUFA Rally Team Foto: Adrian Forral
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?