Ačkoliv je již sezóna 2008 dávno v plném proudu, na Lubomíra Minaříka a Viktora Semelu čekal jejich první letošní start až při květnové Thermica rally Lužické hory.
Na náročné soutěži, konající se v okolí hraničního města Hrádek nad Nisou, oba Valaši svými časy na rychlostních zkouškách potvrdili roli favoritů skupiny A, dobrý pocit z premiéry ve Škodě Fabii Kit Car jim však zkazily defekty pneumatik v závěru rally.
Lubomír Minařík na svůj loňský premiérový start na Rally Lužické hory vzpomíná velmi rád. Se spolujezdcem Jaroslavem Novákem a na voze Fiat Punto S1600 loni suverénně zvítězil v hodnocení skupiny A a v tvrdé konkurenci si navíc do cíle dojel pro skvělé sedmé místo absolutní klasifikace. Není tedy divu, že se na start letošní Thermica rally Lužické hory opravdu těšil.
"Trať na Lužických horách je velmi hezká a náročná. My se budeme snažit poznat auto a samozřejmě podat co nejlepší výkon. Doufám, že pauza, kdy jsme neseděli v závodním autě, která trvá pět měsícu od Pražského sprintu, nebude na nás tolik znát a dostaneme se co nejdříve do tempa,“ věřil před startem Luba.
Obavy z příliš pomalého začátku se nakonec ukázaly naštěstí jako zbytečné. Už od první rychlostní zkoušky posádka bíložluté Fabie Kit Car jednoznačně vévodila pořadí skupiny A a v průběžném vedení jí nezabránily ani drobné potíže na druhé a třetí rychlostní zkoušce. „Závod jsme rozjeli vcelku opatrně a zjišťovali jsme, co si s Fabií Kit Car můžeme dovolit. I přes defekt pravého předního kola asi 2 km před cílem druhé RZ a nedobrždění do pravé zatáčky na RZ 3 nám patřila po prvním průjezdu všech testů první příčka ve skupině A. V servisu jsme vzhledem k poznatkům z tratě a na radu Vlastíka Brůzla provedli úpravy v nastavení tlumičů, jinak mechanici prováděli jen běžnou údržbu,“ říkal spokojený pilot.
Začátek následující sekce Lubovi s Viktorem opět vyšel na jedničku a jejich náskok v čele „áček“ se přiblížil čtyřiceti sekundám. Když už se však zdálo, že svůj první start v barvách Impromatu za volantem Škody Fabie Kit Car promění ve vítězství, přišel v polovině předposledního měřeného úseku defekt levého zadního kola a s ním i obrovská ztráta. Odstup přes dvacet sekund na první příčku skupiny se před poslední krátkou osmikilometrovou zkouškou už zdál být nesmazatelný, a tak Lubovi a Viktorovi nezbylo, než se začít smiřovat s bronzovou medailí. Za tu byli nakonec oba v cíli velmi rádi, protože smůla v podobě dalšího defektu je postihla i na poslední rychlostní zkoušce. Naštěstí se už ale vzhledem k délce „erzety“ ve výsledcích nestihla příliš projevit.
„Tentokrát jsme bohužel měli smůlu. Je to škoda, protože jsme si vypěstovali poměrně slušný náskok a jeli jsme si pro suverénní prvenství ve skupině i třídě, ale i takové situace občas patří k rally. Nás především velmi těší dobrá funkčnost a ovladatelnost Fabie z dílen Vlastimila Brůzla, jemuž patří naše poděkování. Zároveň děkujeme i mechanikům za jejich obětavou práci a zapomínat nemůžeme rovněž na fanoušky, jejichž podpora nás neustále žene kupředu,“ dodal závěrem 19. muž výsledkové listiny této soutěže.
Lubomír Minařík a Viktor Semela mají letos s kitovou Fabií z dílen společnosti Impromat v plánu kompletní program Mistrovství ČR ve sprintrally, a tak dalším podnikem, kde tuto dvojici uvidíme, bude o prvním červnovém víkendu Eurostroj rally v Tišnově. „Na Tišnov se už moc těšíme. Jednak se nám tam v předchozích letech dařilo a navíc tato soutěž nese jméno firmy našeho sponzora a kamaráda Eddyho Schlagera. Doufám, že se nám podaří na naše předešlé výsledky navázat,“ zakončil naše „lužické“ povídání Luba Minařík.
TZ / Text: Jiří Dokulil Foto: Rallyzone.cz / Martin Trdla
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?