Již o víkendu se roztočí kola při Slovnaft Rally Bratislava.
Vo stredu popoludní si prišlo po itinerár 52 posádok, ktorých hlavným programom bola vo štvrtok obhliadka trate.
Rýchlostné skúšky Slovnaft Rally Bratislava sú rozvrhnuté na štyri úseky. Rýchlostná skúška č. 1, 3 a 4 sa volá Vinice, má dĺžku 6,75 kilometra a štart je pred obchodným dokom Tesco v Peziku.
Rýchlostná skúška 5, 7 a 10 - Pezinská baba - je najdlhšia, má dĺžku 15 kilometrov časť jej trate vedie po trati pretekov do vrchu. Cieľ je však až v obci Pernek. Iba o kilometer kratší 14 kilometrový je úsek Rohožník, ktorý sa pôjde ako rýchlostná skúška 6, 8 a 11. Táto rýchlostná skúška je zaradená do itinerára rally v Bratislave prvýkrát.
Na obhliadku bola najkomplikovanejšia z hľadiska organizácie dopravy okruhová rýchlostná skúška Rožňavská s dĺžkou 6,15 kilometra. Pretože sa časť rýchlostnej skúšky sa ide v protismere bežnej premávky, musela pri prehliadke asistovať dopravná polícia. V čase od 20:00h do 21:30h išli posádky v tréningových autách v malých skupinách zoradené medzi autami usporiadateľov, pričom verejná doprava bola obmedzená iba minimálne.
V piatok od skorých ranných hodín zaujímajú svoje stanovisko v servisnej zóne v bezprostrednej blízkosti obchodného centra Palace Shopping na Zlatých pieskoch v Bratislave sprievodné a servisné vozidlá. Posádky a ich vozidlá čaká v dopoludňajších hodinách formálne a technické preberanie.
TZ / MartinVasiľ / Slovnaft Rally Bratislava
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?