Ještě téměř týden zbývá do startu jihomoravské 4. AGROTEC New Holland rally 2008 Hustopeče, která jako pátý díl MMČR odstartuje páteční noční etapou o posledním květnovém víkendu.
Dalo by se celkem očekávat, že tratě budou v této lokalitě na jihu Moravy spíše převážně rovinaté, nicméně opak je pravdou. „Zajímavé jsou profily jednotlivých rychlostních zkoušek. Až mě překvapily výškové rozdíly na jednotlivých erzetách. Máme je zpracované na mapkách, které již nyní zájemci najdou na internetových stránkách soutěže – www.AGROTECautoklub.cz,“ podotýká ředitel soutěže Rudolf Kouřil.
Závodit se bude opět zejména na různých zemědělských komunikacích, silničkách mezi zdejšími vinicemi, ale také po lesních cestách. Mimochodem, právě úzká a velmi uklouzaná komunikace za obcí Diváky, kterou si mohou pamatovat návštěvníci zdejší rallye z minulosti, se letos opět vrací do itineráře. A zapsat správně by si ji měly také posádky, protože při premiérovém využití zde hned několik posádek nezvládlo nástrahy uklouzaného povrchu hladkého asfaltu a skončilo v příkopu.
Celková délka letošních tratí je 393,31 km, z toho je 189,69 km vlastních rychlostních zkoušek na celkem 14 úsecích. První den, kterým bude poslední květnový pátek, čeká posádky celkem 6 RZ, dlouhých 68,62 km a celkem pak i s přejezdy najedou 159,90 km. Navíc celá první etapa se pojede za tmy, jelikož úvodní erzeta odstartuje dvě minuty před devátou hodinou večer. Všechny posádky tak budou mít stejné podmínky a za tmy pojedou všichni, nikoliv třeba pouze posádky z chvostu startovního pole.
A jelikož se pojede až do brzkých ranních hodin, když poslední erzeta noční etapy startuje 14 minut po půlnoci, start úvodní zkoušky druhé etapy bude až kolem desáté hodiny ranní. Konkrétně v 10 hodin 07 minut, kdy startuje RZ 7. Druhý den pak posádky čeká o dva měřené úseky více, tedy celkem 8 RZ, ale jejich délka bude podstatně větší - 121,07 km. Celkem pak celá etapa bude měřit 233,41 km.
Na pátek i na sobotu jsou připraveny tři úseky. Noční erzety se ale pojedou každá jen dvakrát, sobotní denní pak první dvě třikrát a závěrečná zkouška, která je zároveň se svými téměř 22 km nejdelší erzetou celé soutěže, se pojede dvakrát. Jinak zbývající erzety měří 10,35 km až 15,42 km. Mapky a další podrobnosti budou zveřejněny později, ale zajímavé výškové profily už zájemci najdou na internetu nyní, jak již v úvodu zmínil ředitel soutěže.
Hustopečská rallye je známá svým rychlým spádem celé soutěže i minimálními přejezdy mezi erzetami. Doplňme na závěr i pár „čísel“ z minulého ročníku akce, který byl započítáván do mistrovství republiky v rallye, do tzv.dnes již zrušeného prostředního šampionátu: „Jeli jsme rovněž v pátek a sobotu a měli jsme celkem 731 pořadatelů, z toho podstatnou část z řad hasičů. K dispozici bylo dvanáct cisteren plus další transportní vozidla, ale také tři čluny s vodními záchranáři a bagr s dlouhým ramenem, který nahrazoval jeřáb u rybníka. K zásahu bylo připraveno i šest sanitních vozidel a jejich posádek a sedm zásahových záchranných vozidel,“ doplnil ještě Rudolf Kouřil pár údajů, z kterých je jistě zřejmé, že uspořádat takovou akci je poměrně hodně náročné i na personální zajištění.
Naopak Hustopeče jsou nováčkem mezinárodního Mediasport mistrovství ČR v rally 2008. Rally se pojede jako pátý podnik zmíněného domácího šampionátu a současně je zařazena do Poháru zóny střední Evropa 2008 s koeficientem 2, kde se letos objevuje rovněž premiérově.
TZ/Agrotec Autoklub/Pavel Jelínek Ilustrační foto/ Rallyzone.cz/ Tomáš Urban
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?