V podobném duchu a s heslem „Same Adventure, New Location“ se nesla pařížská prezentace nového ročníku legendárního Dakaru, jehož 15 etap se ze známých důvodů přenese do Argentiny a Chile.
Jižní Amerika, jak se zdá, je schopna nabídnout lokality tolik podobné legendárnímu Dakaru. Na pouti, která je svou délkou 9000 km zcela souměřitelná s africkým dobrodružstvím, soutěžící urazí přes 6000 km po tratích rychlostních zkoušek (a nebo po dakarsku „speciálek“), což je klasická dakarská porce.
Pořadatelská A.S.O. moudře rozdělila administrativní a technické přejímky na dvě části. Ta první se odehraje ve dnech 26.-27. listopadu 2008 ve francouzském přístavu Le Havre a bude se týkat výhradně evropských účastníků. Ihned po absolvování přejímek budou vozidla naložena na loď a vydají se na měsíční pouť do Buenos Aires. Účastníci z ostatních koutů světa se zúčastní přejímek ve dnech 31.12.2008 – 2.1.2009 v centru Buenos Aires v paláci la Rural.
3.1. 2009 oficiálně odstartuje celý závod z Náměstí Republiky v Buenos Aires a bude pokračovat první etapou. Den volna si účastníci užijí 10. ledna v chilském městě Valparaiso. V tu chvíli budou mít za sebou sedm dlouhých etap. Dalších osm je bude čekat. Ti nejlepší se dočkají vytouženého cíle zpět v Buenos Aires 18. ledna, po 15 etapách. Propracovaná logistika pak zajistí snadnou přepravu techniky zpět do všech koutů světa.
Trať Dakaru 2009 bude mít charakter okružní jízdy po Argentině a Chile, přičemž se pojede po směru hodinových ručiček pomyslného okruhu. Z Buenos Aires se všichni vydají nejprve jižním směrem do Patagonie, kde je čekají velmi rychlé, kamenité a tvrdé speciálky, než všichni zpomalí při překračování andských průsmyků. Po dni volna budou následovat etapy v poušti Atacama, kde si na své přijdou navigátoři a dunoví specialisté zvyklí na africké etapy. Závěrečná třetina rallye se pojede v provincii Cordoba, dobře známé i účastníkům rallyového mistrovství světa z Argentinské rallye.
První vlna přihlášek startuje už za dva dny. Účastníci přihlášení na Dakar 2008 mají v podávání přihlášek přednost.
Kola Dakaru se tedy opět roztáčejí, i když je jeho start ještě daleko. Věříme, že všichni společně budeme znovu u toho. Dakar patří k nám a my patříme k němu.
TZ / Jiří Vintr, Loprais Tatra Team
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?