Uherskobrodský jezdec Martin Bujáček se spolujezdcem Billy Latifem se v sobotu představili na Thermica Rally Lužické hory, která se již tradičně konala v okolí Hrádku nad Nisou.
Martin zde startoval již podruhé, což mu dovolilo využít zkušeností získaných v minulém roce. Po celou dobu soutěže panovalo pěkné počasí a jelo se na suchu.
Úvodní sekce rychlostních zkoušek je pro posádky Poháru mládeže neměřená. První rychlostní zkouška měřila 17 kilometrů, což je na sprint opravdu pořádná porce. Po defektu na druhém testu a zrušené třetí vložce již začalo závodění i pro mladé jezdce s vozy N1.
„V úvodním testu jsem se snažil jet hodně rychle, aby mi Semiš příliš neujel, jelikož se zpočátku jelo hodně do kopce, což nám moc nesedí,“ uvedl Martin k první měřené zkoušce, ve které na vítězného Martina Semeráda ztratil jen 4,1s. Na druhém testu postihly největšího soupeře v boji o prvenství problémy s řazením a Martin na něj dokázal najet 21 sekund. Třetí test Martin takzvaně „prodal“, i když asi až moc a ztratil na Semeráda přes 10s. I to ovšem stačilo k udržení vedení a premiérovému vítězství kariéry pro talentovaného závodníka. Za druhým Martinem Semerádem dojel na třetím místě Jakub Urban a čtvrtý skončil Vladimír Mandík.
„Celý závod proběhl bez problémů a krizovek, měl jsem jasný cíl soutěž dokončit po nevydařené Rally Vyškov. Nešlo tolik ani o výsledek, ale o dojetí do cíle. První sekce pro nás byla neměřená a bez problémů, až na defekt na konci RZ 2. Ve druhé sekci na RZ 4 jsem jel co to šlo a výsledkem byl velmi dobrý čas. Na pátém testu měl Semiš problémy s řazením a tady jsme získali rozhodující náskok,“ poznamenal Martin Bujáček k průběhu.
„Celkově jsme vyhráli o 6,7s a bylo to naše první a zároveň poslední vítězství v Poháru mládeže, protože šlo asi o poslední závod s Fabií N1.“ Závěrem by chtěl Martin poděkovat spolujezdci Billu Latinovi, týmu WR motosport za velmi dobře připravené auto a také samozřejmě všem sponzorům, kteří start posádky umožnili.
TZ/ Libor Hladiš
Foto: Irena Študantová
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.