Uherskobrodský jezdec Martin Bujáček se spolujezdcem Billy Latifem se v sobotu představili na Thermica Rally Lužické hory, která se již tradičně konala v okolí Hrádku nad Nisou.
Martin zde startoval již podruhé, což mu dovolilo využít zkušeností získaných v minulém roce. Po celou dobu soutěže panovalo pěkné počasí a jelo se na suchu.
Úvodní sekce rychlostních zkoušek je pro posádky Poháru mládeže neměřená. První rychlostní zkouška měřila 17 kilometrů, což je na sprint opravdu pořádná porce. Po defektu na druhém testu a zrušené třetí vložce již začalo závodění i pro mladé jezdce s vozy N1.
„V úvodním testu jsem se snažil jet hodně rychle, aby mi Semiš příliš neujel, jelikož se zpočátku jelo hodně do kopce, což nám moc nesedí,“ uvedl Martin k první měřené zkoušce, ve které na vítězného Martina Semeráda ztratil jen 4,1s. Na druhém testu postihly největšího soupeře v boji o prvenství problémy s řazením a Martin na něj dokázal najet 21 sekund. Třetí test Martin takzvaně „prodal“, i když asi až moc a ztratil na Semeráda přes 10s. I to ovšem stačilo k udržení vedení a premiérovému vítězství kariéry pro talentovaného závodníka. Za druhým Martinem Semerádem dojel na třetím místě Jakub Urban a čtvrtý skončil Vladimír Mandík.
„Celý závod proběhl bez problémů a krizovek, měl jsem jasný cíl soutěž dokončit po nevydařené Rally Vyškov. Nešlo tolik ani o výsledek, ale o dojetí do cíle. První sekce pro nás byla neměřená a bez problémů, až na defekt na konci RZ 2. Ve druhé sekci na RZ 4 jsem jel co to šlo a výsledkem byl velmi dobrý čas. Na pátém testu měl Semiš problémy s řazením a tady jsme získali rozhodující náskok,“ poznamenal Martin Bujáček k průběhu.
„Celkově jsme vyhráli o 6,7s a bylo to naše první a zároveň poslední vítězství v Poháru mládeže, protože šlo asi o poslední závod s Fabií N1.“ Závěrem by chtěl Martin poděkovat spolujezdci Billu Latinovi, týmu WR motosport za velmi dobře připravené auto a také samozřejmě všem sponzorům, kteří start posádky umožnili.
TZ/ Libor Hladiš
Foto: Irena Študantová
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?