Po pátečních šesti měřených úsecích se posádka Jipocar Racing Teamu ujala na Rally Sardinia vedení. Mezi juniory vyhrálo české duo dvě z celkových šesti rychlostních zkoušek, které byly na programu úvodního soutěžního dne.
Do čela se Martin Prokop dostal zejména díky nejrychlejším časům v obou průjezdech nejdelší vložky celé soutěže. Na druhého v pořadí Michala Kosciuszka má náskok ale pouhých 3,7 sekundy. Dosavadní lídr šampionátu JWRC Francouz Ogier, byl nucen v průběhu soutěže z pátého místa odstoupit.
Jediní čeští zástupci na startu začali v úvodu velmi svižně, což potvrzují i Martinova slova po dojetí do cíle první etapy: "Šli jsem do toho naplno, rozhodně to nešetříme i vzhledem k vývoji za námi. Jen škoda dvou zbytečných ztrát, které jsme nabrali. Nebýt nich, bylo by to daleko lepší. Předjíždění vozu před námi na poslední dnešní vložce nás stálo asi deset vteřin, další časovou ztrátu pro nás znamenal prach na jedné z předchozích vložek. Nicméně auto je připravené velmi dobře a funguje zatím v pořádku, pouze ráno nás trochu zlobilo řízení, " hodnotí dosavadní průběh pilot Jipocar Racing Teamu. „V sobotu pojedeme stejně jako dnes. V odpoledních hodinách by se mělo ale zhoršovat počasí, kdy se očekává déšť, já osobně spíš dávám přednost suché trati. Uvidíme,“ doplňuje k druhému soutěžnímu dni Martin.
V sobotní etapě čeká na účastníky dalších šest měřených úseků, ten první z nich „Punta Pianedda“ startuje v 09:39.
Top 3 v JWRC (po 1.etapě) 1. Martin Prokop (CZ - Citroën C2) 1:40:58,5 2. Michal Kosciuszko (PL - Suzuki Swift) +3,7 sec 3.Patrik Sandell + 42,1 sec.
TZ _ Jipocar Racing www.martinprokop.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.