Na Sardinii dnes začala první sekcí Rally Sardinia. Po třech rychlostních zkouškách je na tom nejlépe Sebastien Loeb.
PO PRVNÍ SEKCI: Rally začal vítězstvím na první RZ - Latvala, bohužel hned na druhé měl po výletu mimo trať defekt. Gigi Galli měl rovněž defekt na třetí RZ dělal hodiny a netrefil odbočku. Na RZ 2 měl kolostřešní kombinaci Mikkelsen a spadl do superrally. Všichni jezdci si stěžují, že pneumatiky nemají potřebný grip. Na trati je velké množství velkých kamenů. Na RZ 3 postihl defekt dobře jedoucího Galliho. Mathew Wilson hlásí problémy s brzdami svého Focusu.
JRC začal nejrychleji polák Kosciuzsko. Na druhém a třetím úseku jej porazil Prokop a dostal se tak po první sekci do vedení v JRC. Ogier se trápí na čtvrtém místě.
Komentáře jezdců
RZ 1
RAUTENBACH C. / SENIOR D. "Bylo to dost rozjeté, vyhýbal jsem se velkým kamenům. Jsem spokojený." WILSON M. / MARTIN S. "Auto je ukrutně nedotáčivé. Měl jsem pocit, že máme defekt, ale je to OK." LOEB S. / ELENA D. "V porovnání s Mikkem je to dobré. V jedné části jsme moc ztratili, ale nevím proč. Hodně to klouže, je to úzké a zrádné. HIRVONEN M. / LEHTINEN J. "Hodně to klouzalo, cesta je svinsky úzká."
RZ 3
HIRVONEN M. / LEHTINEN J. "Nebylo to tak zlé, ale chyboval jsem. Netrefil jsem jednu odbočku. Opravdu náročné ráno." LOEB S. / ELENA D. "Velmi dobré, vše šlo dobře. Trať byla hodně kompaktní, trochu bláta. Bezproblémové ráno." LATVALA J.-M. / ANTTILA M. "Chyboval jsem. Zhasl mi motor ve vracáku, netrefil jsem křižovatku. Jelo se mi trochu hůř. Chci se dostat zpět s jistotou."
SOLBERG H. / MENKERUD C. "Snažím se jet co můžu. Jde to, ale trochu se trápím." GARDEMEISTER T. / TUOMINEN T. "Jel jsem zase opatrně, ale dostali jsme hodiny na odbočce na asfaltu." ÖSTBERG M. / UNNERUND O.-K. "Praskla nám přední poloosa, jedeme jen na zadní náhon. Bylo by lepší jet s Volvem." OGIER S. / INGRASSIA J. "Je těžké jet rychleji, nejde to. Auto nemá dostatečnou přilnavost."
PROKOP M. / TOMÁNEK J. "Jel jsem teď opatrně. Žádné potíže, auto funguje fantasticky. Soutěž je hodně těžká a do cíle je daleko." SANDELL P. / AXELSSON E. "První RZ byla dobrá, na další jsme měli potíže s nastavením. Teď bylo dost bláta. Ale v pohodě." NIEGEL F. / KACHEL A. "Nic moc, neukazuje nám řazení." KOSCIUSZKO M. / SZCZEPANIAK "Je to velmi dobré, jsem překvapen. Rytmus je dost pomalý a autu chybí trakce."
Výsledky po první sekci
1. Loeb S. - Elena D.Citroen C4 WRC A8 46:16,5 2. Sordo D. - Marti M. Citroen C4 WRC A8 +22,5 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC 07 A8 +38,8 = Atkinson C. - Prévot S.Subaru Impreza WRC 07 A8 +38,8 5. Solberg P. - Mills P.Subaru Impreza WRC 07 MA8 +44,3 6. Aava U. - Sikk K. Citroen C4 WRC A8 +1:11,5 7. Galli G. - Bernacchini G. Ford Focus RS WRC 07 MA8 +1:16,6 8. Gardemeister T. - Tuominen T. Suzuki SX4 WRC A8 +1:19,4 9. Solberg H. - Menkerud C.Ford Focus RS WRC 07 A8 +1:21,9 10. Andersson P. - Andersson J.Suzuki SX4 WRC A8 +1:34,9
11. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 07 A8 +1:37,6 12. Villagra F. - Perez Companc J. Ford Focus RS WRC 07 A8 +2:10,0 13. Rautenbach C. - Senior D. Citroen C4 WRC A8 +2:16,0 14. Al-Qassimi K. - Orr M. Ford Focus RS WRC 07 A8 +2:36,2 15. Wilson M. - Martin S.Ford Focus RS WRC 07 MA8 +2:50,6 16. Ostberg M. - Unnerud O. Subaru Impreza WRC 06 A8 +3:38,4 17. Prokop M. - Tománek J. Citroen C2 S1600 JWRC A6 +4:45,7 18. Kosciuszko M. - Szczepaniak M. Suzuki Swift S1600 JWRC A6 +4:49,0 19. Sandell P. - Axelsson E. Renault Clio S1600 JWRC A6 +5:07,0
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.