Na Sardinii dnes začala první sekcí Rally Sardinia. Po třech rychlostních zkouškách je na tom nejlépe Sebastien Loeb.
PO PRVNÍ SEKCI: Rally začal vítězstvím na první RZ - Latvala, bohužel hned na druhé měl po výletu mimo trať defekt. Gigi Galli měl rovněž defekt na třetí RZ dělal hodiny a netrefil odbočku. Na RZ 2 měl kolostřešní kombinaci Mikkelsen a spadl do superrally. Všichni jezdci si stěžují, že pneumatiky nemají potřebný grip. Na trati je velké množství velkých kamenů. Na RZ 3 postihl defekt dobře jedoucího Galliho. Mathew Wilson hlásí problémy s brzdami svého Focusu.
JRC začal nejrychleji polák Kosciuzsko. Na druhém a třetím úseku jej porazil Prokop a dostal se tak po první sekci do vedení v JRC. Ogier se trápí na čtvrtém místě.
Komentáře jezdců
RZ 1
RAUTENBACH C. / SENIOR D. "Bylo to dost rozjeté, vyhýbal jsem se velkým kamenům. Jsem spokojený." WILSON M. / MARTIN S. "Auto je ukrutně nedotáčivé. Měl jsem pocit, že máme defekt, ale je to OK." LOEB S. / ELENA D. "V porovnání s Mikkem je to dobré. V jedné části jsme moc ztratili, ale nevím proč. Hodně to klouže, je to úzké a zrádné. HIRVONEN M. / LEHTINEN J. "Hodně to klouzalo, cesta je svinsky úzká."
RZ 3
HIRVONEN M. / LEHTINEN J. "Nebylo to tak zlé, ale chyboval jsem. Netrefil jsem jednu odbočku. Opravdu náročné ráno." LOEB S. / ELENA D. "Velmi dobré, vše šlo dobře. Trať byla hodně kompaktní, trochu bláta. Bezproblémové ráno." LATVALA J.-M. / ANTTILA M. "Chyboval jsem. Zhasl mi motor ve vracáku, netrefil jsem křižovatku. Jelo se mi trochu hůř. Chci se dostat zpět s jistotou."
SOLBERG H. / MENKERUD C. "Snažím se jet co můžu. Jde to, ale trochu se trápím." GARDEMEISTER T. / TUOMINEN T. "Jel jsem zase opatrně, ale dostali jsme hodiny na odbočce na asfaltu." ÖSTBERG M. / UNNERUND O.-K. "Praskla nám přední poloosa, jedeme jen na zadní náhon. Bylo by lepší jet s Volvem." OGIER S. / INGRASSIA J. "Je těžké jet rychleji, nejde to. Auto nemá dostatečnou přilnavost."
PROKOP M. / TOMÁNEK J. "Jel jsem teď opatrně. Žádné potíže, auto funguje fantasticky. Soutěž je hodně těžká a do cíle je daleko." SANDELL P. / AXELSSON E. "První RZ byla dobrá, na další jsme měli potíže s nastavením. Teď bylo dost bláta. Ale v pohodě." NIEGEL F. / KACHEL A. "Nic moc, neukazuje nám řazení." KOSCIUSZKO M. / SZCZEPANIAK "Je to velmi dobré, jsem překvapen. Rytmus je dost pomalý a autu chybí trakce."
Výsledky po první sekci
1. Loeb S. - Elena D.Citroen C4 WRC A8 46:16,5 2. Sordo D. - Marti M. Citroen C4 WRC A8 +22,5 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC 07 A8 +38,8 = Atkinson C. - Prévot S.Subaru Impreza WRC 07 A8 +38,8 5. Solberg P. - Mills P.Subaru Impreza WRC 07 MA8 +44,3 6. Aava U. - Sikk K. Citroen C4 WRC A8 +1:11,5 7. Galli G. - Bernacchini G. Ford Focus RS WRC 07 MA8 +1:16,6 8. Gardemeister T. - Tuominen T. Suzuki SX4 WRC A8 +1:19,4 9. Solberg H. - Menkerud C.Ford Focus RS WRC 07 A8 +1:21,9 10. Andersson P. - Andersson J.Suzuki SX4 WRC A8 +1:34,9
11. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 07 A8 +1:37,6 12. Villagra F. - Perez Companc J. Ford Focus RS WRC 07 A8 +2:10,0 13. Rautenbach C. - Senior D. Citroen C4 WRC A8 +2:16,0 14. Al-Qassimi K. - Orr M. Ford Focus RS WRC 07 A8 +2:36,2 15. Wilson M. - Martin S.Ford Focus RS WRC 07 MA8 +2:50,6 16. Ostberg M. - Unnerud O. Subaru Impreza WRC 06 A8 +3:38,4 17. Prokop M. - Tománek J. Citroen C2 S1600 JWRC A6 +4:45,7 18. Kosciuszko M. - Szczepaniak M. Suzuki Swift S1600 JWRC A6 +4:49,0 19. Sandell P. - Axelsson E. Renault Clio S1600 JWRC A6 +5:07,0
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.