Vstříc svému třetímu letošnímu startu se o nadcházejícím víkendu vydá orlovsko-zlínská soutěžní posádka Lumír Firla – Pavel Švajda, reprezentující stáj Eurostroj Rallye Team v AČR. Po dvou neúspěšných startech v okolí Valašského Meziříčí a Vyškova tentokrát se špičkou sprintového šampionátu.
Začátek sezóny 2008 by Lumír s Pavlem zřejmě nejradši vymazali z kalendáře. Jak Valašskou rally, tak Böttcher rally s centrem ve Vyškově sice dobře odstartovali, v průběhu druhé poloviny soutěže však v obou případech museli odstoupit. „Na oba tyto podniky bychom skutečně nejradši zapomněli. Smůly už bylo hodně a v okolí Hrádku nad Nisou hodláme udělat všechno pro to, abychom se konečně dostali až na cílovou rampu,“ říká odhodlaně Lumír Firla.
Na Lumíra s Pavlem čeká zcela nová trať, neboť na Lužické rally ještě nikdy nestartovali. „Loni jsme si premiéru této soutěže ve sprintovém seriálu museli nechat ujít, neboť naše starší Evo šestka již byla v té době prodaná a novou Evo sedmičku jsme teprve připravovali na premiéru při tišnovské rally. Na závod se moc těšíme a jsme opravdu zvědavi, jaké tratě na nás při Thermica rally čekají. I přesto, že je konkurence podobně početná jako ve Vyškově, stanovili jsme si cíl dojet do desátého místa. Pevně věřím, že naše fanoušky nezklameme,“ doufá spolujezdec Pavel Švajda.
Lumír a Pavel se bohužel na Thermica rally Lužické hory budou muset obejít bez podpory svých týmových kolegů. Eddy Schlager a Harald Gottlieb totiž neplánovaně na místo Rally Lužické hory odstartují na druhém dílu rakouského seriálu Austrian Rallye Challenge, kterým bude Jacques Lemans Althofen - Kärnten Rallye nedaleko rakousko – slovinských hranic. Eddy s Haraldem budou na tamní soutěži jedni z největších favoritů a poperou se o medaile s chorvatským pilotem Sinišou Crnojevičem či předními rakouskými jezdci Alfredem Kramerem a loňským vítězem této rally Markusem Huberem. Chybět navíc nebude ani další stroj z dílny vilémovické stáje – Mitsubishi Lancer deváté evoluce, se kterou se v barvách Eurostroje představí Rakušan Andreas Mörtl.
Nezbývá než všem reprezentantům Eurostroj Rallye Teamu popřát hodně štěstí, aby konečně prolomili smůlu, která je od začátku letošní sezóny provází. Lumír Firla a Pavel Švajda odstartují na Thermica rally Lužické hory se startovním číslem 11 a Eddy Schlager s Haraldem Gottliebem budou mít na rakouské Althofen Rallye na dveřích svého mitsubishi číslo 6.
TZ / Eurostroj Rally Team / Text: Jiří Dokulil Ilustrační foto / Rallyzone.cz/ Roman Hanák
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.