O uplynulém víkendu startovali někteří čeští piloti na první soutěži, započítávané do zónového mistrovství střední Evropy, ve slovinské Lublani. Jelo se na uklouzaných Slovinských asfaltech. Podívejme se jak pro ně soutěž dopadla.
Mezi přihlášenými na tuto soutěž byli Václav Pech s Petrem Uhlem (loňští vítězové), dále Karel Trojan s Petrem Řihákem; Václav Arazim s Juliem Gálem; Jaroslav Orsák s Karlem Vajíkem a Vladimír Barvík s Josefem Bartončíkem (všichni Mitsubishi Lancer EVO IX), a nemohl chybět také Vojtěch Štajf s Michalem Ernstem a Subaru Impreza WRX STi. Všichni za Czech National Team. Konkurenty jim byli místní jezdci jako jsou Kaučič, Peljhan na Mitsubishi, stejně jak Němec Gassner jun.i sen.
Všichni jmenovaní se postavili na start. Na posádky čekala úvodní super RZ a dále pak 13 rychlostních zkoušek na pěti úsecích. Nejlépe začal vítězstvím na super RZ v pátek Karel Trojan, druhý mladý Gassner. Pátý Orsák, šestý Pech, osmý Barvík.
Druhý den začal nejrychleji Kaučič. Trojan poklesl na místo dvanácté. Nejrychlejší z našich byla Pech na čtvrtém místě, hned za ním Štajf a Orsák. OD třetího měřeného testu se do vedení dostal Pech po Kaučičových problémech. (+12,4) Orsák udržoval pátou příčku, když sváděl velký boj se Štajfem. Arazim s Trojanem bojovali o desáté místo.
Na RZ 7 však Orsák chyboval. Auto se svezlo do příkopy, odkud nebylo možné vyjet, Auto nebylo moc poškozené. Druhou etapu tak vyhráli Pech s Uhlem s náskokem více než 45 vteřin na druhého Hermana Gassnera sen. Vojtěch Štajf se posunul na místo páté. Arazim a Trojan sváděli boj o místo sedmé, po první etapě ve prospěch Arazima. Vladimír Barvík byl desátý.
Nedělní etapa znamenala pro Pecha další navyšování náskoku. Pech tedy zaznamenal obhajobu loňského vítězství. V cíli druhý Kaučič ztratil na Pecha 50,3. Třetí byl Herman Gassner, který o deset vteřin porazil Peljhana s Mitsubishi. Páté místo vybojoval Vojta Štajf se Subaru. Václav Arazim po penalizaci za předčasný start uhájil osmé místo. Devátý skončil Karel Trojan. Vladimír Barvík skončil desátý. Jaroslav Orsák už v neděli nenastoupil. Celkově se dá říct, že všichni jmenovaní čeští zástupci potvrdili dobré jméno Českého rallysportu.
Všechny zde jmenované posádky uvidíme už za čtrnáct dnů v Hustopečích, kde se pojede další podnik MMČR.
Ilustrační foto: RallyZone.cz/ Tomáš Urban - Pech - Uhel - Český Krumlov
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.