V sobotu večer se v Jelení zahradě konalo vyhlášení vítězů. Jak to probíhalo? Překvapení přichystala na závěrečné rampě v Českém Krumlově posádka Kresta – Gross.
Když přesně ve 20:30 začal v sobotu slavnostní akt předávání cen nejúspěšnějším posádkám na rampě, panovala už skvělá nálada. Nescházely bouřlivé ovace početného publika oceněným týmům, básnička pro dvojici Pech – Uhel od recitátora velmi útlého věku, chorál „Kola se točí dál“ pro nejrychlejší posádku, ani velkolepý ohňostroj nad Jelení zahradou se siluetou zámku v pozadí.
Téměř všechny posádky se na rampě spontánně vyjadřovaly o organizaci a zejména trati a její úrovni. Nejčastěji znělo: „Jsme hrozně utahaní, bylo to strašně těžké, ale krásné.“ Uznání se dostalo hlavně druhé sobotní etapě, která rozhodovalo o mnohém.
Roman Kresta v nezvykle dlouhém projevu z rampy mimo jiné řekl: „Dnešek byl určitě to nejtěžší, co jsem kdy v Krumlově zažil. O sportovní hodnotě Kohoutu nebo Malont není třeba hovořit, nová vložka Slavkov se může směle měřit s těmi absolutně nejtěžšími u nás. Musel jsem dneska ráno hodně na prvních dvou vložkách riskovat, bylo to opravdu na hraně, abych získal patřičný náskok. Pak už ho stačilo jen udržovat.“
Na samý závěr, když měli střechu mitsubishi zatíženou šesti poháry za vítězství ve třídě, skupině i absolutní, předal Petr Gross zástupcům ředitelství Rallye Český Krumlov výpravný skleněný pohár. Doprovodil ho slovy: „Všude pořadatelé poháry rozdávají a jim žádné nezbydou. Rozhodli jsme se to napravit. Chceme ředitelství soutěže opravdu poděkovat za skvělou soutěž, kterou pro všechny připravili. V Krumlově si to zaslouží nejen za letošní ročník, ale za všechna léta, kdy jsme se mohli zúčastnit.“
36. ročník Rally Český Krumlov je definitivně za námi a nám nezbývá, než se po tak skvělých ohlasech od samotných posádek pustit do přípravy dalšího ročníku této krásné soutěže. Nejdříve ale bude trocha zaslouženého odpočinku.
TZ/ Rally Český Krumlov/ Vladimír Dolejš
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.