V sobotu večer se v Jelení zahradě konalo vyhlášení vítězů. Jak to probíhalo? Překvapení přichystala na závěrečné rampě v Českém Krumlově posádka Kresta – Gross.
Když přesně ve 20:30 začal v sobotu slavnostní akt předávání cen nejúspěšnějším posádkám na rampě, panovala už skvělá nálada. Nescházely bouřlivé ovace početného publika oceněným týmům, básnička pro dvojici Pech – Uhel od recitátora velmi útlého věku, chorál „Kola se točí dál“ pro nejrychlejší posádku, ani velkolepý ohňostroj nad Jelení zahradou se siluetou zámku v pozadí.
Téměř všechny posádky se na rampě spontánně vyjadřovaly o organizaci a zejména trati a její úrovni. Nejčastěji znělo: „Jsme hrozně utahaní, bylo to strašně těžké, ale krásné.“ Uznání se dostalo hlavně druhé sobotní etapě, která rozhodovalo o mnohém.
Roman Kresta v nezvykle dlouhém projevu z rampy mimo jiné řekl: „Dnešek byl určitě to nejtěžší, co jsem kdy v Krumlově zažil. O sportovní hodnotě Kohoutu nebo Malont není třeba hovořit, nová vložka Slavkov se může směle měřit s těmi absolutně nejtěžšími u nás. Musel jsem dneska ráno hodně na prvních dvou vložkách riskovat, bylo to opravdu na hraně, abych získal patřičný náskok. Pak už ho stačilo jen udržovat.“
Na samý závěr, když měli střechu mitsubishi zatíženou šesti poháry za vítězství ve třídě, skupině i absolutní, předal Petr Gross zástupcům ředitelství Rallye Český Krumlov výpravný skleněný pohár. Doprovodil ho slovy: „Všude pořadatelé poháry rozdávají a jim žádné nezbydou. Rozhodli jsme se to napravit. Chceme ředitelství soutěže opravdu poděkovat za skvělou soutěž, kterou pro všechny připravili. V Krumlově si to zaslouží nejen za letošní ročník, ale za všechna léta, kdy jsme se mohli zúčastnit.“
36. ročník Rally Český Krumlov je definitivně za námi a nám nezbývá, než se po tak skvělých ohlasech od samotných posádek pustit do přípravy dalšího ročníku této krásné soutěže. Nejdříve ale bude trocha zaslouženého odpočinku.
TZ/ Rally Český Krumlov/ Vladimír Dolejš
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.