Opět po roce zavítá již o nadcházejícím víkendu kolotoč Mistrovství České republiky v rally do Českého Krumlova. Předjezdcem se startovním číslem 0 pojede známý Polák Tomasz Kuchar se nádherným Subaru N14.
Letošní kalendář „velkého mistrovství je opravdu nabitý. Jedna soutěž střídá druhou. Před třemi týdny se jelo na Šumavě a již o nadcházejícím víkendu se jede v okolí Českého Krumlova. Pro posádky startující v obou šampionátech tak je květen docela hektický měsíc.
Rally Český Krumlov je tradičním podnikem, který je zasazen do rozkvétající jihočeské přírody, která je obzvláště v tomto měsíci malebně krásná.
Trať této rally doznala určitých změn oproti loňsku. Tradičním pilířem jsou sobotní Malonty, které svou délkou a náročností patří mezi jednu z nejtěžších rychlostních zkoušek v šampionátu. Díky velkému úsilí pořadatelů se také pojede velmi těžká zkouška Kohout okolo kopce se stejným názvem. Nový je test pod názvem Slavkov. Soutěž také nebude chybět na Českobudějovickém výstavišti, kde se pojede polokruhová rychlostní zkouška, která již vloni zaznamenal velký ohlas.
Pojďme se podívat do startovní listiny a ukažme si hlaví favority. Tím hlavním je Roman Kresta a jeho Mitsubishi Lancer deváté evoluce. Letos se představil na Valašce a Šumavě, a vždy vyhrál. Sekundovat mu dokáže pouze Václav Pech, když recept na jeho rychlost ještě nenašel, a také Pavel Valoušek, který v letošní sezóně překvapuje stabilitou svých výkonů. V loňském ročníku poslal na RZ 1 své Mitsubishi hned krátce po startu přes střechu. Zvláště Pech bude chtít odčinit výpadek na Šumavě.
Dalšími aspirantem na úspěch je Karel Trojan, opět v barvách Seznamu.cz. Mezi velká překvapení letošního šampionátu patří mladý Jarek Orsák. Odpadnutí ze Šumavy také bude chtít napravit Jan Votava. Svou kůži určitě neprodá lacino Václav Arazim, s novým vozem Peter Gavlák (svůj vůz zle poničil havárií na Šumavě), Michal Fiala a další např. Sláva Sucháček, Vladimír Barvík, Jan Jelínek, Lukáš Veselý nebo Milan Chvojka. Všichni Mitsubishi Lancer EVO IX. Se Subaru pojede Vojtěch Štajf a Robert Achs, také Triner a Běhálek.
Nesmíme však zapomenout na Vyškovského vítěze Josefa Petáka a jeho Peugeot 207 S2000. Tomu by mohly technické a kvalitní asfaltové tratě vyhovovat. Na startu neuvidíme, jak jsme informovali, Míru Tarabuse a Fiat Punto S2000. Koho naopak uvidíme Je Roman Odložilík, který již představil své nové náčiní v podobě Peugeotu 207 S2000 ve Vyškově a zle s ním potrápil konkurenci, když jednu chvíli i absolutně vedl.
Dvoukolkám letos vévodí Jan Šlehofer s Fiatem Punto S1600. Blýská se opět na velký souboj jako na Valašce, když opět v česku pojede Antonín Tlusťák a Citroen C2 S1600. Zahanbit se určitě nenechají nová Clia R3 v rukou Vanáče a Sedláčka. Citroeny C2 R2 pojedou Jarda Vančík, Lukáš Pondělíček a Tomáš Pletka. Novou zbraň prověří Pavel Kundrát. Pojede s Peugeotem 206 S1600. Chybět nebude krásná Fiesta S1600 Petra Zedníka a Punto S1600 Skoupila. Po technických problémech s převodovkou své Fabie RS TDi ve Vyškově nepojede Urban.
Ve třídě N2 s Hondami Civic pojedou Hlach, Synovský, Jakubec a Jinderle. V nejnižší třídě pojede s Dacií Logan Stejskal a také dvě VW Polo Korčáka a Srba.
Letos pojedou také historická auta své mistrovství. Přihlášeno je osmnáct posádek. Vladimír Tenkl opět vytáhne své nové BMW M3. Zdeněk tichý pojede Opel Kadett. Na své takřka domácí soutěži se představí Pavel Stráský se Škodou 130 LR. Jediná zahraniční posádka Lindner Blechinger představí Ford Eskort RZ 2000. Posádky pojedou vždy 15 minut po startovním poli soudobých strojů.
Krumlovská soutěž začíná v pátek 2.5. startem v Jelení zahradě v Českém Krumlově v 16:30. V pátek čeká na posádky sedm rychlostních testů. V sobotu soutěž pokračuje dalšími sedmi testy.
V pátek čeká na posádky sedm rychlostních testů. V sobotu soutěž pokračuje dalšími sedmi testy. Dění na rychlostních zkouškách v okolí Krumlova můžete sledovat s námi zde.
Mapy rychlostních zkoušek najdete ZDE. Časový harmonogram najdete ZDE. Seznam přihlášených posádek soudobých aut najdeteZDE. Seznam přihlášených posádek historických automobilů najdete ZDE.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.