Velmi talentovaná Jarek Orsák se představil ve Slovenském mistrovství na Rally Rožňava.
Druhý podnik Slovenského mistrovství v automobilových soutěžích Rally Iveco Rožňava startoval čtrnáct dní po klatovské soutěži. Na východě Slovenska se pokoušela bodovat i posádka Orsák rally sport teamu Jaroslav Orsák – Karel Vajík. Cíl závodu však nespatřila.
Pořadatelé převzali padesátku startujících z pěti zemí. Vedle nejpočetnějšího domácího zastoupení zaslali přihlášku také jezdci z Česka, Polska, Maďarska a Rakouska. Pro všechny byla připravená trať se 120-ti kilometry náročných rychlostních zkoušek a pro diváky velmi atraktivní městský okruh.
Valašská posádka sjížděla ze startovní rampy s číslem tři. „Byl jsem hodně zvědavý na zdejší rychlostní zkoušky, neboť jsem v Rožňavě doposud nestartoval. Karel měl s východoslovenskou soutěží zkušenosti z dob startů s Mirkem Mikulenkou a Petrem Pospíšilem. Na adresu zkoušek musím říci, že byly velmi pěkné a hlavně zasazené do krásného prostředí. Pořadatelé postavili soutěž na čtyřech erzetách. Zvláštností bylo, že jedna zkouška se jela v pátek v jednom směru a v sobotu ve směru obráceném,“ představil v krátkosti slovenský závod Jarek Orsák.
Do Rožňavy se sjeli všichni hlavní adepti usilující o mistrovský titul. Nechyběl zde vítěz úvodního podniku Jozef Béreš s Fiatem Punto Grande S2000, ani Polák Gregorz Grzyb, startující na stejném voze jako Béreš. Devítkový Lancer představil vedle Jarka Orsáka například i Peter Gavlák. S konkurenční Imprezou startoval například mladý Riečica.
V samotné soutěži se ale Jarek s Karlem svezli velmi krátce. Úvodní, sedmi kilometrovou zkoušku zajeli ve třetím nejrychlejším čase, hned za oběma vozy S2000. Následovala 12 km dlouhá, technicky náročná RZ. „Na technické zkoušce nám před polovinou erzety odešla trojka v převodovce. Se zbývajícími kvalty jsme ještě dojeli do následného desetiminutového servisu a zde odevzdali jízdní výkaz,“ prozradil důvod odstoupení Jarek Orsák.
Nyní čeká na mechaniky práce zaměřená na sestavení převodovky nové. Do startu Rally Český Krumlov by ale měli vše stihnout. Pro třetí podnik slovenského mistrovství Rally Bratislava je v kalendáři rezervovaný termín 23.-24.května.
TZ/Orsák Rally Sport Team/ Miroslav Vebr Ilustrační foto: Rallyzone.cz/Adam Eliáš, Tomáš Urban
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.