v páteční etapě Středoevropské rallye obsadil Aleš Loprais 2. místo za suverénně kralujícím Hansem Staceym, a to se ztrátou 6:48 minuty. Přestože znovu porazil průběžně druhého Van Ginkela, zůstává i nadále na třetím místě absolutně.
Šestá etapa Středoevropské rallye se té předešlé podobala jako vejce vejci. Jela se na stejné trase, jen proschlé celodenním sluníčkem, takže i když Alešova posádka zajela dnes lepší čas než včera, pozice se nezměnila, zrychlili totiž všichni. Aleš startoval do etapy z 2. pozice a nezaznamenal žádný předjížděcí manévr.
Holanďan Van Ginkel, s nímž Aleš sváděl urputnou bitvu do posledních metrů už při posledním Dakaru, zajel v etapě třetí čas, jen minutu za Alešovým, takže si svoji stříbrnou pozici dál bezpečně hájí. Ostatní soupeři všichni ztratili další cenné minuty, takže boj o čelo závodu se i v poslední, sedmé etapě bude odbývat primárně mezi trojicí Stacey, Van Ginkel, Loprais.
"Etapa proběhla naprosto v pohodě, žádné krizové situace, krkolomná předjíždění ani navigační potíže jsme nezaznamenali. Ve druhé polovině nám však přestaly těsnit přední tlumiče, a tím se postupně zhoršovaly jízdní vlastnosti vozu. Navíc se nám přidírala brzda na pravém předním kole, takže večer ještě bude co dělat. Na časovém odstupu za Staceym, který jede skutečně skvěle, se to pak projevilo větším rozdílem než včera," zhodnotil průběh etapy Aleš Loprais.
Po návratu do bivaku se slova chopili mechanici a celou sadu předních tlumičů vyměnili i hydraulickými dorazy. Znovu nutno poznamenat, jak intenzivní styl závodění špička kamionů na Středoevropské rallye provozuje. Na Dakaru tlumiče standardně drží celou první polovinu závodu a poté se mění jen preventivně.
Rallyový charakter soutěže se projevuje v klasické preventivní výměně některých komponent v bezchybně fungující servisní zóně, jež se nachází v těsném sousedství závodní trati. V den, kdy musel celý tým krizově řešit výměnu předního hnacího hřídele, byla ještě večer po dojetí speciálky vyměněna i hřídel pravá, preventivně. Stejně tak tým přistoupil k výměně kompletního brzdového obložení, když na jednom kole už byly třecí segmenty spálené. "Na Dakaru brzdy vydrží zpravidla celý závod, ale jde o individuální záležitost daný primárně jezdeckým stylem každého pilota," poznamenal při výměně Karel Loprais. Mechanici na výměně strávili přes tři hodiny a ještě ráno místo snídaně Aleš Loprais s Milanem Holáněm proháněli Tatru okolo bivaku, aby si obložení patřičně "sedlo".
Celkové výsledky po 6. etapě:
Pořadí Číslo Posádka Značka Čas Ztráta 1. 400 STACEY (NLD), CHEVAILLIER (BEL), DER KINDEREN (NLD) MAN 9:31:47 0:00:00 2. 402 VAN GINKEL (NLD), BRUINSMA (NLD), DE ROOY (NDL) GINAF 10:03:28 0:31:41 3. 401 LOPRAIS (CZE), LÁLA (CZE), HOLÁŇ (CZE) TATRA 10:21:10 0:49:23 4. 409 ECHTER (DEU), KLEIN (DEU), RUF (DEU) MAN 10:38:43 1:06:56 5. 419 SPÁČIL (CZE), ŽÁK (CZE), NĚMEC (CZE) LIAZ 10:54:29 1:22:42 16. 404 DE AZEVEDO (BRA), JUSTO (BRA), MARTINEC (CZE) TATRA 12:01:21 2:29:34
Podvečerní sekce byla pro kamiony opět zrušena. Sobotní závodní program je totožný s tím pátečním, jen se startuje o půl hodiny dříve, aby se celý konvoj stihl přesunout k závěrečnému vyhlášení do nedalekého Balatonfüredu. Když konec, tak po dakarsku, tedy u jezera… TZ/ Loprais team / Jiří Wintr
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.