Posádka Pavel Urban - Tomáš Hovorka se představila na Rally Vyškov v rámci K4 Poháru České Republiky. Před startem bylo avizováno, že se chtějí s novým vozem dále učit a taky se před náročnou Rally Český Krumlov trochu rozjet. A Jak to dopadlo?
Posádka se vydala na trať s číslem 73. Sám jezdec si přál suchou trať, což se víceméně splnilo. Bohužel při tréninku ve čtvrtek a pátek ve Vyškově velmi pršelo, takže při průjezdech vozů se vytahalo velké množství bláta. Vše začalo už na první rychlostní zkoušce, Fabia z poloviny opustila trať a opřela se o vůz, který sklouzl do příkopy už předtím.
O tom jak situace vypadala nechme mluvit samotného jezdce: "Na tom blátě za retardérem se mě nedařilo udržovat auto v přímém směru,stále jsem jen ubíral plyn,ale bylo to bohužel málo..,kitovku Schwarzera jsme bohužel trefili zezadu.Díky divákům jsme se dostali zpátky na trať, mezitím nás ještě tečovalo několik posádek jedoucích za námi,“.
Takže po první rychlostní zkoušce již nabrali časovou ztrátu v podobě asi pěti minut. Nicméně letos asi ve Vyškově paní štěstěna nebyla rally nakloněna. Na druhé rychlostní zkoušce opustila červená Fabie trať definitivně. Copak že se stalo povídá jezdec: „Za prudkým odbočením jsem řadil z 2 na 3 ,záhadným způsobem se tam dostaly oba kvalty, zastavilo to kola a už jsme šli…měli jsme štěstí v neštěstí,zastavilo se to cca metr před pěknou švestkou,“
Tato porucha znamenala odstoupení ze soutěže a další problémy s přípravou auta na Rally Český Krumlov. Jak to vidí sám Pavel Urban: „Už jsem se bohužel odhlásil, bylo by to i díky obětavé pomoci Luboše Picka více než hektické a mám ještě taky pracovní povinnosti,“.
Je velká škoda, že se přihodil technický problém a následné odstoupení, protože se tým chtěl poměřit s dalšími diesely – Octavií Bočka a Fabiemi Dawsona, Krále, Paděly a Slavaty. K velmi pěkně jedoucí Octavii Bočka jezdec poznamenal: „Jeho auto neznám,ale díky odstoupení jsem viděl dva průjezdy celého pole a mohu říct, že mu to jede fakt pěkně, jen snad ministr živ.prostředí by ho zřejmě za kouřovou clonu po zádech nepoplácal,“.
Posádka se velmi těšila na své oblíbené rychlostní zkoušky v okolí Českého Krumlova, zejména na Kohout a Malonty, ,což je soutěžácký ráj, ale letos bohužel do tohoto ráje nezavítají.
Dalším pravděpodobnou účastí bude Rally Lužické hory ve třetím květnovém víkendu.
Foto: Rallyzone.cz/ Martin Trdla
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.