O třetím květnovém víkendu zavítá seriál sprintového mistrovství do Lužických Hor. Pojďme se podívat, jak pořadatelé tento ročník připravují.
Zatímco ředitelství pilně registruje každý den přicházející přihlášky účastníků 11. ročníku Thermica rally Lužické hory 2008 ( 16. – 17. května ), členové organizačního výboru dolaďují doprovodný program a další novinky letošního ročníku. Ten je součástí Mio GPS M ČR ve sprintrally, K4 Poháru ČR v rally a samozřejmě i 2. ročníku mezinárodního Lužického poháru. Svoji kategorii zde mají i vozy v rally pravidelnosti.
V pátek 16. května bude na hrádeckém náměstí od 14:30 hodin probíhat veřejná technická přejímka. Diváci se však již nyní mohou těšit na doprovodný program v rámci rally show, který nabízí například akrobacii na kole, vystoupení tanečnic s břišním tancem v prostoru startovní rampy, výstavu několika zajímavých závodních vozů – například bývalou Hauglandovu tovární Škodu 120 S, zcela nový vůz Škoda Fabia dvojnásobného mistra Evropy a čtyřnásobného mistra ČR v autokrosu Václava Fejfara s jeho autogramiádou od 16 hodin. V jednání je i autogramiáda vítěze světového poháru v běhu na lyžích Lukáše Bauera.
Potěšující zprávou je, že se organizátorům opět podařilo po loňském startu Štěpána Vojtěcha zajistit dalšího neméně atraktivního předjezce s jednou “0“, zahraničními soutěžemi ostříleného Pavla Valouška juniora. Ten je bezesporu dosavadním největším překvapením MM ČR, když mu patří druhá příčka za vedoucím Romanem Krestou.
Mezi zásadní novinky letošního ročníku TRLH patří úvodní část RZ 1 a 4, která startuje v sobotu 17. května krátce po deváté hodině na sídlišti v Hrádku nad Nisou, doslova pár stovek metrů od startovní rampy. Bude zde zřízen speciální divácký prostor s velkoplošnou obrazovkou a komentovaným místem. Zde budou moci příznivci rally sledovat i další průjezdy posádek kolem pěti kamer umístěných na této nejdelší rychlostní zkoušce končící po osmnácti kilometrech v Chrastavě.
Fanoušci jsou vždy zvědavi především na jména ve startovní listině. I když do uzávěrky přihlášek je ještě daleko, přihlášky přišly například od loňského vítěze Karla Trněného ( Škoda Fabia WRC), dvojnásobného vítěze Vladimíra Bergra ( Škoda Octavia ), Josefa Semeráda ( Mitsubishi Lancer Evo 9), domácího Jana Halaly ( Ford Focus ), Němce Teichmanna (Nissan), chorvatského prioritního jezdce Jakoviče ( Mitsubishi Lancer Evo 9), ve startovní listině nebude chybět ani zajímavý vůz Audi TT s německou posádkou, pět přihlášek už dorazilo také z Polska. Startovat budou i Ti , kteří soutěž pamatují ještě z osmdesátých let – Henzl, Eliáš nebo Roubíček. Po triumfu ve Vyškově se dá očekávat také start Josefa Petáka s Peugeotem 207, který bude zřejmě útočit na titul absolutního mistra ve sprintrally.
Organizační výbor rovněž děkuje za vstřícnost a pomoc při přípravách a poskytnutí důstojných prostor pro ředitelství a tiskové středisko TRLH 2008 starostovi panu Martinu Půtovi i dalším zaměstnancům MÚ v Hrádku nad Nisou.
TZ/ Rally Lužické hory/Mgr. Pavel Vydra Ilustrační foto: Rallyzone.cz / Adam Eliáš
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.